مدیرکل اتباع خارجی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان حضور اتباع غیرمجاز در استان را زمینه ساز هنجار شکنی بیان کرد و پیامد آن را ناامنی و قانون گریزی دانست

پیامد حضور اتباع غیرمجاز قانون گریزی است

به گزارش گلستان24؛از فرمانداری آزادشهر مهدی دهرویه در جلسه بررسی مشکلات حضور اتباع و مهاجرین خارجی در این شهرستان گفت: اتباع خارجی غیرمجاز علاوه بر زیر پا گذاشتن ارزش ها و قوانین حاکم بر کشور، زمینه سازهنجارشکنی، ناامنی و بسط قانون گریزی می شوند.
وی با بیان اینکه تحولات منطقه سبب افزایش مهاجرت های غیرقانونی به کشورهای مختلف شده است، افزود: مقابله با این پدیده نیازمند همکاری مردم و مسئولان و انتظامی استان است.
فرماندار آزادشهر نیز بر تشدید اقدامات کنترلی دراین حوزه تاکید کرد و گفت: خلاء های قانونی سبب شده تا برخی از مهاجرین و اتباع خارجی که به صورت مجاز یا غیرمجاز وارد کشور و استان گلستان می شوند، با اقدام به ازدواج با بانوان ایرانی مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد کنند.
حبیب شفائی نوده با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی در راستای آگاه سازی خانواده های ایرانی ازعواقب اینگونه ازدواج ها اضافه کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بایستی برخورد قاطعانه با این نوع ازدواج ها داشته باشند و با دفاترثبت رسمی که اقدام به ثبت این گونه ازدواج ها می کنند، برخورد قانونی شود.
گفته می شود حدود 20 هزار تبعه خارجی که بیشتر افغانستانی هستند دراستان گلستان به صورت مجاز سکونت دارند که بیشتر در دو شهر گرگان و گنبدکاووس و حومه آنان ساماندهی شده اند.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 94 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار