مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه روستایی می توانند با توجه به اقلیم متفاوت استان در حوزه های مختلف طبیعت گردی، ایجاد اقامت گاه های روستایی، صنایع تبدیلی، ایجاد گلخانه، فرآوری محصولات کشاورزی، کشت چوب، پرورش ماهیان خاویاری و مشاغل خدماتی طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی ارائه کنند.

علاقه مندان به سرمایه گذاری حوزه روستایی طرح های توجیه فنی اقتصادی ارائه کنند

به گزارش گلستان24؛علی نصیبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه استانداری گلستان، معاونت امور روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی با عاملیت بانک سینا تسهیلاتی به صورت یارانه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: میزان این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان است که پنج درصد از سود تسهیلات مذکور توسط معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و پنج درصد از سوی بنیاد علوی پرداخت می شود با ده درصد یارانه فوق، تسهیلات با سود ۸ درصد و تنفس یکساله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نصیبی بیان کرد: بر اساس ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه هر سال ۵ هزار روستا در کشور مورد حمایت در زمینه اشتغال قرار می گیرند که سهم گلستان ۱۱۹ روستا بوده که در این زمینه محور فعالیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری سایر دستگاه ها است.

وی افزود: حسب دستور استاندار ضمن رعایت قوانین ودستورالعمل های مربوطه ونظارت مستمر، تسهیلات ابلاغی باشتغال زا می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن جذب شود.

/قدس آنلاین

ارسال نظر

آخرین اخبار