مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه گلستان دارای بیش از ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل است، گفت: بیشترین فراوانی در شرق استان خصوصا روستاهای اهل تسنن وجود دارد.

گلستان دارای۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل است

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی، استاندار گلستان، عصر روز گذشته (22 آذر) جلسه کارگروه حقوق شهروندی گفت: آذر سال 95 منشور حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی توسط رئیس جمهور به استان ها ابلاغ شد.

 

وی حقوق شهروندی، چالش های اجتماعی و آسیب های اجتماعی را عمده ترین برنامه اعلام کرد و افزود: توجه داشتن به بحث بحث زندانیان، زنان سرپرست خانوار و تشکیل کارگروه‌های اجتماعی در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌هایی بود که انجام شد.

 

چراغعلی در خصوص بازدیدهای که از مراکز درمانی داشتند، اظهارداشت: این مراکز نارسایی های داشتند که از شرایط مناسبی برخوردار نبودند.

 

وی تصریح کرد: درخواستی از تمامی دستگاه ها و سازمان ها داریم نمایندگانی را به ما معرفی کنند تا آموزش های لازم جهت مباحث حقوق شهروندی را پیگیر باشیم.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه گلستان دارای بیش از ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل است، گفت: بیشترین فراوانی در شرق استان خصوصا روستاهای اهل تسنن وجود دارد که این موضوع می طلبد تا آموزش و پرورش، نهضت سواد آموزی و سازمان های مردم نهاد ورود پیدا کنند.

 

وی افزود: سعی داریم برای رفع این موضوع با کمک روحانیت اهل تشیع و اهل تسنن، ائمه جمعه و بخشداران، موج جدیدی در جهت حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل راه اندازی کنیم.

 

چراغعلی با بیان اینکه بحث حقوق شهروندی و زنان سرپرست خانوار باید به عنوان یک اولویت در دستور کار ما قرار گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر با آماری هایی که به دست آمده استان گلستان دارای بیش از ۶۴ هزار نفر زنان سرپرست خانوار است که موضوع می طلبد تا مورد توجه قرار گیرد و مشکلات آنان را برطرف کنیم.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار