مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس:

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷, با کمبود ۱۳۰ کلاس درس در شهرستان گنبدکاووس مواجه خواهیم بود.

شهرستان گنبدکاووس با کمبود ۱۳۰ کلاس درس مواجه است

به گزارش گلستان 24 ؛ فرج الله رزاقی ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال تحصیلی 98-97 با استقرار پایه دوازدهم در آموزش و پرورش کشور, نظام آموزشی 3-3-6 تکمیل می‌شود, اما در بحث نیروی انسانی آموزش و پرورش و فضای آموزشی, با مشکلات و کمبودهایی مواجه خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: در حال حاضر, 23 هزار و 722 نفر دانش آموز در متوسطه اول و نظری در حال تحصیل هستند که در سال آینده با استقرار پایه دوازدهم در هنرستان‌ها و متوسطه اول و نظری, 3 هزار و 620 دانش آموز افزایش خواهیم داشت. جمعیت دانش آموزی به 27 هزار و 342 نفر خواهد رسید که افزایش تعداد دانش آموزان با مشکلاتی مانند نیروی انسانی و فضای آموزشی همراه است.

رزاقی تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده با توجه به تغییرات نظام آموزشی, مجموعا 422 نیروی همکار فرهنگی در آموزش و پرورش در متوسطه اول و نظری و هنرستان کمبود خواهیم داشت, ضمن اینکه با تغییر کتب درسی, آموزش نیروی انسانی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی, امکان ساخت فضای آموزشی در طول یکسال مقدور نیست و در سال آینده با وجود مغایرت با سیاست آموزش و پرورش, باید شیفت‌های ثابت آموزشگاه ها را چرخشی کنیم و تعداد مدارس غیردولتی را افزایش دهیم, البته با توجه به محروم بودن منطقه گنبدکاووس, می‌توان از ظرفیت صندلی خالی هم در جهت کمبود کلاس درس بهره جست.

رزاقی یادآور شد: مشکلات کمبود فضای آموزشی در غرب شهرستان گنبدکاووس بیشتر است و در حال حاضر در چای بوئین, 13 کلاس درس با شرایط نامساعد داریم و هر کلاس 35 نفر دانش‌آموز دارد که کمیت دانش‌آموزان در کیفیت آموزشی تاثیرگذار خواهد بود, ضمن اینکه در گدم آباد نیز فضای آموزشی مناسبی وجود ندارد و مسافت آن تا چای بوئین بسیار زیاد است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در محله بهارستان نیز, منزل مسکونی برای آموزشگاه اجاره شده که وضعیت مناسبی ندارد و بیشترین کلاس‌های درس, حتی شهر نیز با ظرفیت تمام 35 نفر تکمیل شده که در ارتقاء آموزشی تاثیر منفی دارد.

رزاقی اظهار کرد: در حال حاضر, 366 آموزشگاه دولتی و 150 آموزشگاه غیردولتی در سطح شهرستان وجود دارد و اگر فضاهای آموزشی مورد ارزیابی قرار گیرد, 90 درصد مجوز این آموزشگاه‌ها به لحاظ عدم فضای آموزشی مناسب باید لغو شود که این مشکل نه تنها در گنبدکاووس, بلکه در استان و کشور نیز وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در زمینه توسعه فضای سبز, پیشنهاد می شود که ضمن درختکاری در اسفند ماه در مدارس, در زمینه نگه داشت این نهال ها به هر دانش‌آموز مسئولیت نگهداری یک یا چند نهال داده شود تا نهال‌های کاشته شده در آینده به درختی تبدیل شود و برای ایجاد درآمد اقتصادی, می‌توان نهال‌های مثمر را در بین مدارس توزیع کرد, ضمن اینکه با توجه به فضای گسترده در مدارس روستاها, می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد باغات مثمر در محوطه مدارس روستایی اقدام کرد که گامی هم در زمینه اقتصاد مدارس خواهد بود.

رزاقی در زمینه تغذیه سالم در مدارس هم اظهار داشت: 12 مربی پرورشی و 12 مراقب سلامت (6 خانم و 6 آقا), بر حوزه تغذیه و توزیع آن در مدارس نظارت دارند و 5 مرکز توزیع تغذیه از لحاظ سلامت غذایی از مرکز بهداشت تائیدیه دریافت کردند و این افراد به صورت بازرسین در همه مدارس شهر و روستا نظارت و بازرسی دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: در سال جاری, آشپزخانه متمرکز در دبیرستان نمونه در گنبدکاووس مستقر شده و در این آشپزخانه, به صورت کاملا بهداشتی, ساندویچ تهیه و به مبلغ یک‌هزار و 500 تومان به دانش‌آموز فروخته می‌شود و سعی کردیم ضمن رعایت موارد بهداشتی و سلامت مواد غذایی, برای صرفه بودن اقتصادی خانواده‌ها قیمت آن مناسب باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار