مدیرکل ثبت احوال گلستان خبر داد:

مدیرکل ثبت احوال گلستان از ثبت ۳۱ هزار و ۲۷۷ واقعه ولادت و ۶ هزار و ۵۸۵ واقعه وفات در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

ثبت ۳۱ هزار و ۲۷۷ واقعه ولادت در استان

به گزارش گلستان24؛حسن وفایی، مدیرکل ثبت احوال گلستان، امروز (2 دی) به مناسبت روز ملی ثبت احوال در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر اداره ثبت احوال استان در 14 شهرستان و دو بخش ارائه خدمت می کند.

 

وی افزود: علاوه بر شعبات دولتی در راستای اصل 44 قانون اساسی 25 دفتر پیشخوان دولت نیز در استان فعال شده که به مردم خدمت ارائه می دهند.

 

وفایی با اشاره به برنامه های روز ملی ثبت احوال در استان، تصریح کرد: برگزاری جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، حضور در نماز جمعه و تبیین عملکردها، نشست خبری، حضور همکاران بر مزار شهدا، مراسم روز ملی ثبت احوال با حضور استاندار، دیدار با آیت الله شاهرودی، نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، حضور کارشناسان و مسئولان و روسای ادارات در سراسر استان ها در مدارس و دبیرستان استان و برگزاری جلسات مشترک با دستگاه های اجرایی مرتبط از برنامه های روز ملی ثبت احوال در استان است.

 

ثبت 31 هزار ولادت در استان

وی با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت احوال استان در 9 ماهه سال جاری، گفت: در این مدت 31 هزار و 277 واقعه ولادت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.8 درصد کاهش یافته است.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان اظهارداشت: بیشترین کاهش ولادت در شهرستان مراوه تپه و بیشترین افزایش ولادت در شهرستان کردکوی ثبت شده است.

 

افزایش 3.1 درصدی وفات در 9 ماهه امسال

وی از ثبت 6 هزار و 585 واقعه وفات در 9 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: این آمار در مقایسه با سال قبل 3.1 درصد افزایش داشته است که علت افزایش آن همه گیر شدن پوشش ثبت وفات و ثبت 91.6 درصد وفات در مهلت قانونی بود.

 

وفایی خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش وفات در شهرستان آزادشهر، رامیان و علی آباد و کمترین وفات در گمیشان ثبت شده است.

 

وی با اشاره به ثبت 13 هزار و 372 واقعه ازدواج و کاهش 8.3 درصدی آن در 9 ماهه امسال، گفت: بیشترین ثبت افزایش ازدواج مربوط به شهرستان مراوه تپه و بیشترین کاهش مربوط به رامیان و علی آباد بوده است.

 

کاهش 3.4 درصدی طلاق در استان

مدیرکل ثبت احوال گلستان از ثبت 2 هزار و 699 واقعه طلاق در 9 ماهه امسال خبر داد و افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به فراوانی نامگذاری اسامی دختران و پسران، گفت: فاطمه، زهرا، یسنا، هلما و فاطمه زهرا 5 نام اول دختران و محمد، امیرعلی، محمدطاها، ابوالفضل و امیرحسین 5 نام اول پسران بوده است.

 

وفایی در ادامه یکی از دستاوردهای رشد تکنولوژی در ثبت احوال را صدور کارت هوشمند ملی برشمرد و اظهارداشت: تمامی دستگاه های اجرایی در کشور خدمات شان را بر مبنای شماره ملی قرار دادند و شماره ملی بر دقت، سرعت، صحت و غیره نقش پر اهمیتی دارد.

 

وی گفت: کارت ملی هوشمند می تواند تحولی را در ارائه خدمت به مردم ایجاد و هم در بخش روابط شخصی و عمومی افراد نقش بسیار بسزایی را ایجاد کند.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه این کارت هوشمند ملی در آینده بسیار نزدیک کاربردی می شود، افزود: کارت هوشمند ملی جایگزین بسیاری از کارت ها خواهد شد.

 

یک میلیون و 367 هزار گلستانی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 784 هزار و 534 نفر کارت هوشمند ملی درخواست دادند که بالغ بر 57 درصد واجدین شرایط استان هستند.

 

وفایی با بیان اینکه یک میلیون و 367 هزار نفر افراد بالای 15 سال استان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، گفت: تا کنون 735 هزار و 692 نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند و 38 هزار و 164 کارت در باجه ها و دفاتر پستی موجود است.

 

وی یادآور شد: استان گلستان در بخش صدور کارت هوشمند ملی رتبه ششم کشور را دارد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار