مدیرکل ثبت احوال گلستان:

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: آمار مرگ و میر در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ دهم درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳.۱ درصدی وفات در گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال گلستان، حسین وفائی، به مناسبت سالروز شکل‌گیری ثبت احوال، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت احوال به عنوان یکی از سازمان‌های ثبت کننده وقایع حیاتی نقش مهمی در آمار جمعیتی دارد.

وی افزود: امسال وقایع چهارگانه حیاتی استان تفاوت‌های زیادی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند.

وفائی افزود: تعداد ۳۱ هزار و ۲۷۷ واقعه ولادت در نه ماهه امسال اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ دهم درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت تعداد ۶ هزار و ۵۸۵ واقعه وفات رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳.۱ دهم درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با اشاره به اینکه این افزایش نگران کننده نیست، گفت: این آمار نشان دهنده پوشش ثبت احوال در ثبت به موقع مرگ‌ومیرها در استان است و ۹۹.۶ درصد وفات‌ها در موعد مقرر قانونی به ثبت می‌رسند.

وی در رابطه با آمار ازدواج در استان اظهار کرد: در نه ماهه امسال تعداد ۱۳ هزار و ۳۷۲ واقعه ازدواج در استان رخ‌داده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۸.۳ دهم کاهش داشته است که علت آن کاهش تعداد جمعیت در سن ازدواج است.

وی در ادامه بیان کرد: در ادامه وقایع حیاتی چهارگانه، تعداد دو هزار و ۶۹۹ واقعه طلاق در نه ماهه امسال رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ دهم درصد کاهش داشته است.

وفائی گفت: به دلیل فقدان دفاتر طلاق در شهرهای گمیشان و گالیکش توازن آمار گیری شهری ثبت طلاق‌ها به هم ریخته است.

بیماری‌های قلبی در صدر جدول وفات‌های استان

مدیرکل ثبت احوال استان اظهار کرد: در حال حاضر مرگ‌های ناشی از بیماری جای خود را به حوادث غیر عمدی داده است به گونه‌ای که بیماری‌های قلبی با ۳۴.۳ دهم درصد با بالاترین آمار، علائم تعریف نشده ۱۷.۳ دهم درصد، سرطان‌ها و تومورها ۱۲.۹ درصد، حوادث غیرعمدی ۶۸.۴ درصد و بیماری‌های دستگاه تنفسی ۶.۸ صدم درصد به ترتیب بیشترین علت‌های وفات در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وفائی افزود: با توجه به اینکه هرساله بر جمعیت سالمند استان افزوده می‌شود، بیشترین آمار فوتی‌ها بین سنین ۶۵ تا ۷۵ سال قرار دارند.

وی در رابطه با آمار تعویض کارت‌های هوشمند در استان گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون تعداد ۷۳۵ هزار و ۶۹۲ نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند و تعداد ۳۸ هزار و ۱۶۴ کارت در باجه‌های پستی آماده تحویل است.

وفائی ادامه داد: گلستان رتبه ششم کشور را در رابطه با اجرای طرح تعویض کارت‌های ملی قدیمی با هوشمند به خود اختصاص داده است که مقدمه‌ای برای ورود گلستان به جامعه اطلاعاتی کشور است.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ به کارت‌های قدیمی خدمات ارائه نمی‌شود، گفت: به‌موجب تصویر نامه هیئت‌وزیران همه دستگاه‌های اجرائی ملزم به ارائه خدمات با کارت‌های ملی هوشمند هستند و استفاده از کارت‌های کاغذی قدیمی تخلف به شمار می‌رود.

فقدان ثبت مهاجرت‌ها در استان

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه با بیان اینکه فقدان ثبت مهاجرت‌ها جامعه آماری را با مشکل روبرو کرده است؛ گفت: یکی از مشکلات جمع بندی و درصد گرفتن برخی آمارها در استان ثبت نشدن مهاجرت‌ها است که این مساله موجب شده تا جامعه آماری این استان به‌رغم افزایش مهاجرت‌ها با شکل مواجه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار