مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال جاری 190 میلیارد ریال وام درحوزه مشاغل خانگی به اختصاص یافته است ،درحالی که این رقم در سال گذشته فقط 20 میلیارد ریال بود.

اختصاص 190میلیارد ریال به مشاغل خانگی/گمیشان با بالاترین نرخ بیکاری درگلستان

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی درهشتمین نشست شورای اداری گمیشان اظهارکرد: طبق آمار در سال 95 نرخ بیکاری در گلستان 12/6 درصد و در شهرستان گمیشان با 9 درصد افزایش 21/4 دهم درصد بود.
وی با اشاره به اینکه گمیشان بالاترین نرخ بیکاری در استان را داشته ، مشاغل خانگی را فرصت بزرگی برای کاهش این معضل بیان کرد و افزود: به این منظور 8 میلیارد و 600میلیون ریال تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی در گمیشان اختصاص دارد.
به گفته وی؛ مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای کاهش نرخ بیکاری و کمک به رشد اقتصادی خانوارها است به شرط آنکه متقاضیان حساب شده عمل کنند و به سراغ مشاغلی که در بازار اشباع شده ،نروند؛ به عبارتی نیاز بازار را بسنجند تا در فروش محصولات دچار مشکل نشوند.
مازندرانی همچنین گفت که در حوزه سود تسهیلات 7 درصد یارانه برای شهرستانهای محروم و مرزی و روستاها در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: برای توسعه شهرستاهای محروم و مرزی و روستاهای دور افتاده تسهیلات ویژه با یارانه ارائه می شود و به همین منظور بیش از 200میلیارد ریال به گمیشان اختصاص یافته است و متقاضیان باید با ارائه طرح های اقتصادی این بودجه را در جهت اشتغال جوانان منطقه جذب کنند.
به گفته وی؛ در صورت کوتاهی این اعتبار به شهرستانهای دیگر که طرح های بهتری کنند، واگذار می شود.
شهرستان مرزی و ساحلی گمیشان با 80 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان واقع است و شغل بیشتر اهالی منطقه صیادی و وابسته به دریا است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار