مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

طرح ایجاد ۱۴ روستای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود

طرح ایجاد ۱۴ روستای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ایجاد 14روستای بدون بیکار در استان اظهار داشت: تدارک لازم برای این فعالیت در 14 روستای مورد نظر دیده شده و با فرماندارن این شهرستان‌ها و دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم انجام شده تا این طرح روستای بدون بیکار در استان به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه این کار به صورت آزمایشی در 3 روستای کارآفرین انجام شده تا با الگوبرداری از این طرح تدارک لازم دیده شده و تسهیل‌گران برای بررسی وضعیت این طرح به آنجاها رفتند تا نقاط ضعف و قوت این طرح را بررسی کنند.

مازندرانی خاطرنشان کرد: دولت 1.5 میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های بند "و" ماده 27 در نظر گرفته شده که برای طرح‌های کارآفرینی و بنگاه‌های خرد اعطا می‌شود تا جلوی مهاجرت گرفته شود و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: این تسهیلات به طرح‌های نو در زمینه کارآفرینی و ایده‌های نو در زمینه بوم‌گردی، اشتغال روستایی، آی‌تی، دامپروری و فروش کالاهای صنایع دستی پرداخته می‌شود که با بهره 47 درصد و با بازده زمانی بازپرداخت 6 ساله پرداخت می‌شود تا اشتغال پایدار در روستاها ایجاد شود و این برنامه تسهیلاتی به مدت 2 سال ادامه دارد.

مازندرانی اظهار داشت: روستائیان طرح‌های دقیق را با مشورت تسهیل‌گران ارائه دهند و در این زمینه به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود و آموزش بازاریابی و فروش و در کنار آن تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: طرح‌های گلخانه‌ای، پرورش گیاهان دارویی، پرورش کرم ابریشم، و پرورش شتر می‌توانند از این تسهیلات پرداخت می‌شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار