مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهم روستاییان استان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر استان از تسهیلات ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی، حدود ۳۸۰ میلیارد تومان است.

سهمیه اشتغال استان 19 هزار و 400 شغل است

به گزارش گلستان 24؛سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، امروز (4 آذر) در کارگروه اشتغال شهرستان گرگان گفت: سهمیه اشتغال استان 19 هزار و 400 شغل و تعهد اشتغال گرگان هم چهار هزار و 320 شغل تعیین شده است.

 

وی با اشاره به نقش بانک ها در اجرای طرح های اشتغالزایی، افزود: بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات همکاری خوبی دارند و سال گذشته در طرح رونق تولید 470 میلیارد تومان به بنگاه های اقتصادی استان تسهیلات پرداخت کردند که توانستیم رتبه هفتم کشور را به دست آوردیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه این تسهیلات در تثبیت اشتغال نقش اساسی داشته است، اظهار کرد: این اتفاق موجب شد تا جلوی اخراج حدود سه تا چهار هزار نفر از کارگران گرفته شود. حفظ و صیانت از نیروی کار موجود و ایجاد اشتغال جدید هدف اصلی از اجرای طرح های اشتغالزایی است.

 

وی با اشاره به طرح اشتغال روستایی و سهم استان از این تسهیلات، گفت: سهم استان از 12.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی، 3.8 درصد معادل حدود 380 میلیارد تومان است که به روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص خواهد یافت. پرداخت این حجم از تسهیلات با نرخ 4 تا 6 درصد در طول تاریخ بی سابقه است.

 

مازندرانی با بیان اینکه در مسیر اجرای طرح مشکلاتی وجود دارد، افزود: فرصت چندانی برای جذب تسهیلات نداریم و این ممکن است موجب شود تا نتوانیم طرح های کیفی را انتخاب کنیم. اسفندماه بانک ها پرداخت تسهیلات را نخواهند داشت و از طرفی چون این تسهیلات گلوبال است و اگر استانی استفاده نکند در اختیار استان دیگر قرار می گیرد؛ اگر خوب اقدام نکنیم ضرر و زیان آن متوجه استان خواهد شد.

 

وی بیان کرد: این تسهیلات سقف ندارد و در صورت داشتن توجیه اقتصادی می توانیم تا چند ده میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

 

مازندرانی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی هم گفت: در مشاغل خانگی قریب به یک میلیارد و 720 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد برای گرگان در نظر گرفته شده و سقف وام ها نیز 10 میلیون تومان است.

 

وی افزود: اکثر طرح ها در بخش های خیاطی، آرایشگری و کامپیوتر بوده که بازار آنها اشباع شده، لازم است تا دستگاه این طرح ها را پالایش و باتوجه به نیازی که وجود آن ها را به کارگروه اشتغال شهرستانی و استانی معرفی کنند.

/شبستان

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار