مدیرکل محیط زیست ‌گلستان گفت: تا ۵ روز آینده علت مرگ ماهیان سد وشمگیر استان‌ مشخص می‌شود.

جزئیات علت مرگ ماهیان سد وشمگیر در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛امیر عبدوس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره علت مرگ ماهیان در سد وشمگیر اظهار داشت: با مرگ ماهیان در سدهای پرورش وشمگیر تیمی برای ارزیابی علت این حادثه تشکیل و به منطقه اعزام شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر تلف شدن ماهیان پرورشی در حاشیه سد وشمگیر برای علت‌یابی تیمی تشکیل شد، تا با گرفتن نمونه از آب رودخانه و سد، علت را بررسی کنند.

عبدوس افزود :این تیم نمونه‌های گرفته شده از رودخانه و سد را آزمایش می‌کنند تا اختلاف آن را بدست آورند و این کار حدود 5 روز طول خواهید کشید تا نمونه‌ها آماده شود و با مشخص شدن علت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل محیط،زیست استان گلستان درباره ورود آب فاضلاب به رودخانه‌ها وسدها هم گفت: با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی، در حال جمع‌آوری مستندات هستیم که باتوجه به مستندات از دستگاه متولی جمع‌آوری فاضلاب‌ها به مراجعه قانونی شکایت شود.

عبدوس خاطرنشان کرد: محیط،زیست و حفظ آن برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و از هر تلاشی برای حفظ آن استفاده خواهیم کرد.

بیش از 70 تن انواع ماهیان پرورشی در استخرهای پرورش سد وشمگیر دچار تلفات شده‌اند و در زمان صید به جای برداشت پرورش‌دهندگان در حال جمع آوری و دفن این ماهی‌ها هستند.

کارشناسان دامپزشکی هم اعتقاد دارد، پساب فاضلاب‌های شهری وصنعتی و کیفیت آب سبب ایجاد مشکل و مرگ و میر ماهیان شده‌اند.

سید محسن حسینی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم می‌گوید: براساس نظر کارگروه سیل استان قرار بود تصفیه خانه ایجاد شود که هنوز این مورد انجام نشده و این یکی ازمشکلات ورود پساب‌ها به طبیعت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار