بر اثر هیچ و پوچ توسط یک زن و مرد همراه بیمار انجام شد؛

همراهان یک بیمار در بیمارستان 5آذر گرگان، به طرز وحشیانه‌ای از پشت به پزشک خانم متخصص طب اورژانس که مشغول معاینه بیمار دیگری بود حمله کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

ضرب و شتم پزشک متخصص خانم در اورژانس بیمارستان ۵ آذر گرگان/ حراست دانشگاه: تا دریافت حکم قضایی برای ضارب، پیگیری خواهیم کرد

به گزارش گلستان24؛به نقل از کانال خبری پزشکان، ساعت ۲۳:۳۰ چهار شنبه مردی با حال عمومی خوب با شکایت ضربه به سر حین نزاع خیابانی به اورژانس بیمارستان ۵ آذر شهرستان گرگان مراجعه کرده بود.

بلافاصله بعد از ورودش توسط پزشک کشیک مورد معاینه قرار گرفته و برای وی سی تی اسکن سر درخواست شد.

دقایقی بعد بیمار و همراهانش که یک زن و یک مرد بودند با این بهانه که یک پرستار باید بیمار را تا واحد سی اسکن همراهی کند، به طرز وحشیانه‌ای از پشت به پزشک خانم متخصص طب اورژانس که مشغول معاینه بیمار دیگری بود حمله کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و حتی پس از آن نیز به فحاشی با الفاظ رکیک پرداختند.

گفتنی است؛ براساس اظهارات شاهدان عینی، افسر کشیک از پزشک مضروب خواسته است رضایت دهد اما با پافشاری وی، پرونده پنجشنبه به دادسرا ارجاع داده شد.

حراست دانشگاه: تا دریافت حکم قضایی برای ضارب، پیگیری خواهیم کرد

حمید رستمانی مشاور رییس دانشگاه و مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی گلستان در اطلاعیه‌ای، به شرح پیگیری‌های دانشگاه در مورد اتفاقات ناگوار چهارشنبه شب گذشته در بیمارستان 5آذر گرگان پرداخت. 

در این توضیحات آمده است:

باسلام؛ متاسفانه ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه در اورژانس بیمارستان پنج آذر گرگان همراهان بیمار سرپایی بعد از دریافت خدمات و انجام سی تی اسکن به طور ناگهانی و غافلگیرانه از پشت سر به خانم دکتر یگانه متخصص محترم طب اورژانس حمله ور شده و باعث ایجاد جراحاتی برای پزشک زحمتکش‌مان شدند.

همزمان بلافاصله کادر نگهبانی به همراه مامور انتظامی مستقر در بیمارستان دخالت کرده و همراه بیمار را جدا کرده و برخورد لازم انتظامی صورت گرفته است.

بلافاصله صورت جلسه و شکایت تنظیم و فرد ضارب بازداشت گردید. امروز(پنجشنبه) در یکی از شعبات دادگاه بازپرسی و رسیدگی شروع و توسط پزشکی قانونی، جراحات وارده برسی گردید.

ریاست دانشگاه و مدیریت حراست و دفتر حقوقی بلافاصله بعد از این اتفاق، حادثه را رصد و دستور پیگیری تا دریافت حکم قضایی برای تهدیدکنندگان امنیت و سلامت پرسنل را صادر کردند.

عذر بدتر از گناه ضارب دکتر یگانه: نمیدانستم پزشک است. فکر کردم پرستار است!

به گزارش کانال حقوق بالینی؛ ضرب و شتم و جرح خانم پزشک متخصص طب اورژانس بى دفاع در گرگان، قبل از آنکه نشان دهنده فقر فرهنگى و آموزشى مردم در جامعه عصبى ما باشد؛ با عذر بدتر از گناه - اشتباه گرفتن ایشان با پرستار - نشانه ناامنى محیط کار براى کادر درمان خصوصاً زنان مى باشد.

پرستار بودن یعنى مجوز توهین و آسیب زدن به تو حلال تر است!

از مدیران مراکز بهداشتى ما باید سؤال کرد؛

حفاظت از جان و ناموس زنان مردم که براى یک لقمه نان آبرومند در مراکزى که شما اداره می کنید؛ مشغول کار سخت هستند، واقعاً با چه کسى است؟

شراکت در جزء حرفه اى، فنى و عملکردى، تنها در تمتع مالى است؟ یا در آسیب فیزیکى شغلى ، جزء خسارت بدنى آن هم قابل شراکت است؟

کسانى که در چند سال اخیر جرأت هجمه و جسارت به این قشر زحمتکش را از تریبون هاى رسمى تبلیغ و تزریق کردند، چرا نباید امروز بازخواست شوند؟

 

ارسال نظر

آخرین اخبار