یک دانشجوی گلستانی:

یک دانشجوی گلستانی با محکوم کردن اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران از مسوولان خواست تا نسبت به مشکلات مردم بی‎خیال نباشند و برای بهبود معیشت مردم تدبیر اساسی کنند.

مسئولان برای بهبود معیشت مردم تدبیر اساسی کنند

به گزارش گلستان24؛اکبر نودهی دانشجوی مقطع دکترای زراعت کشاورزی امروز  در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص تجمع و اعتراضات مردم نسبت به گرانی و اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران اظهار کرد: باید این اتفاقات را آسیب‎شناسی کنیم، ما در این جامعه زندگی می‎کنیم، واقعا مشکلات به مردم فشار آورده است، این اتفاقات به خاطر ضعف عملکرد مسوولان و دولتمردان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه کمر مردم زیر بار مشکلات اقتصادی خم شده است، تصریح کرد: مشکلاتی که در سایه تدبیر می‎توانست به راحتی حل و فصل شود اما مسوولان خودشان را به بی‎خیالی زدند و یا اراده‎ای برای حل مشکلات مردم وجود ندارد، وضعیت مردمی که حتی برخی محتاج به نان شب هستند و یا برای به دست آوردن یک لقمه روزی حلال شبانه‎روز زحمت می‎کشند واقعا آزاردهنده است.

* مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند/ عاشق رهبرشان هستند/ ایرانی از بیگانه بدش می‎آید/ همین مردم به گرانی اعتراض دارند

این دانشجوی گلستانی افزود: عده‎ای در کشور اختلاس می‎کنند، اما نام آنها در یک مقطع زمانی و در لفافه گفته می‎شود چرا باید چند سال طول بکشد تا دزدان بیت‎المال محاکمه شوند؟ اصلا چرا باید وام‎های چندصدمیلیونی به عده‎ای خاص بدهند اما من که یک جوان هستم و به خاطر مشکلات زندگی لنگ می‎زنم برای گرفتن وام پنج میلیونی باید چندتا ضامن بیاورم.

نودهی ادامه داد: برخی حقوق‎های آنچنانی می‎گیرند ولی باز هم در سیستم دولتی کار می‎کنند، بارها در رسانه‎ها از این افراد به عنوان اختلاس‎گر و نجومی‎بگیر نام برده شد اما اینها چرا باید در سیستم‎های اداری مشغول فعالیت باشند، مردم وقتی این وضع را می‎بینند ناراحت می‎شوند، مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند، عاشق رهبرشان هستند، ایرانی از بیگانه بدش می‎آید اما همین مردم به وضع معیشت و گرانی اعتراض دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‎کس از اغتشاش‎گران خوشش نمی‎آید، ابراز کرد: ما در جامعه‎ای زندگی می‎کنیم که اسلامی است و توقع مردم این است که مسوولان این مملکت، رفتار و عملکردشان اسلامی باشد، ما نمی‎گوییم که آنها معصوم باشند اما درصد خطا و اشتباهات‎ مسوولان باید کم باشد، نباید نیازمندان جامعه نادیده گرفته شوند.

* یک عده در کشور مانند زالو به جان بیت‎المال افتادند

این دانشجوی گلستانی با بیان اینکه مردم به سختی گذران زندگی می‎کنند، گفت: وقتی یک دزد را به جرم 50 یا 100هزار تومان دزدی، می‎گیرند، به شدت با آنها برخورد می‎شود اما کسی با اختلاس‎گران کلان اقتصادی کاری ندارد، چرا با کسانی که حقوق نجومی می‎گیرند برخورد قاطعانه صورت نمی‎گیرد، این شرایط سخت برای من و همسرم که سه فرزند داریم و حقوق ناچیزی می‎گیرم واقعا فشار می‎آورد.

نودهی بیان کرد: یک عده در کشور مانند زالو به جان بیت‎المال افتادند، اختلاس می‎کنند، حقوق‎های آنچنانی می‎گیرند، ماشین‎های مدل بالا سوار می‎شوند، فرزندان‎شان در کشورهای غربی تحصیل می‎کنند، آن وقت دم از مسلمانی و اسلام هم می‎زنند، اینها اصلا یادشان از افراد نیازمند و قشر مستضعف نمی‎آید و بعد هم از مردم می‎خواهند حرف نزنند، سکوت کنند، تحمل کنند و مطالبه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم نمایندگانی انتخاب کردند که در خانه ملت به فکر حقوق جامعه باشند نه اینکه به فکر جیب خودشان باشند، گفت: برخی نمایندگان که می‎خواهند قانونی را تصویب کنند می‎بینیم که اصلا راجع به آن تحقیق ندارند؛ چرا باید در کشور اسلامی قانون‎های دست و پاگیر برای مردم وضع شود.

* دیدن تبعیض‎ها در کشور اسلامی واقعا خنده‎دار است

این دانشجوی گلستانی که کارمند یکی از ادارات دولتی است؛ دل پردردی از تبعیض‎ها داشت و با طرح این موضوع که چرا باید در سیستم اداری بین نیروهای قراردادی، شرکتی، پیمانی و استخدامی که تقریبا یک کار را انجام می‎دهند این همه اختلاف حقوق وجود داشته باشد؛ گفت: کسانی که حتی پستی ندارند اما حقوق‎های کاملا متفاوت می‎گیرند، دیدن این تبعیض‎ها در کشور اسلامی واقعا خنده‎دار است.

نودهی ادامه داد: چرا باید یک نیروی قراردادی ماهانه 800 هزار تومان بگیرد و یک نیروی رسمی که همان کار را انجام می‎دهد و هیچ خلاقیتی در کار ندارد 3 میلیون تومان حقوق بگیرد، واقعا این چه عدالتی است، معتقدم مسوولان باید هم شایسته مسوولیت باشند و هم متعهد باشند، در سیستم اداری بیش از 80 درصد افراد غیرمتخصص هستند گرچه شاید متعهد باشند، اما تعهد بدون تخصص، کارایی ندارد.

وی با بیان اینکه سپردن کارهای اداری با استفاده از رابطه، بدون ضابطه؛ یعنی سپردن مسوولیت به دست افراد غیرمتخصص؛ تصریح کرد: این گونه مسوولیت دادن و مسوولیت گرفتن باعث ضربه زدن به نظام می‎شود، البته ناگفته نماند افراد متخصص غیرمتعهد هم باعث فساد، رانت و .. می‎شود، حرف‎هایی که راجع به آن زدم فقط حرف خودم نیست، حرف بسیاری از مردم است.

* حرف مردم برای مسوولان خریدار ندارد/ تریبون آزاد فقط برای دوران انتخابات نباشد/رسانه‎ها بیشتر حرف مسوولان را می‎زنند

این دانشجوی گلستانی با بیان اینکه نمی‎دانم چرا حرف مردم برای مسوولان خریدار ندارد، گفت: امام راحل فرمودند همین پابرهنگان انقلاب کردند و همین افراد این روزها از وضع اقتصادی گله دارند، کسانی که اموال عمومی را خراب می‎کنند اغتشاش‎گر بوده و به دنبال فتنه‎گری هستند، مردم باید هوشیار باشند که مطالبات به حق خودشان را در چارچوب قانون پیگیری کنند.

نودهی با تاکید بر اینکه تریبون آزاد و تحت کنترل نباید فقط برای دوران انتخابات باشد از رسانه‎ها خواست تا بیشتر حرف‎های مردم را بزنند تا مسوولان و گفت: رسانه‎های امروز بیشتر حرف مسوولان را می‎زنند به همین دلیل اقبال عمومی ندارند و فقط تریبون یکطرفه مسوولان شده‎اند، اگر رسانه به مشکلات مردم بیشتر بپردازد یقینا این همه دغدغه عمومی وجود نداشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار