معاون اقتصادی استانداری گلستان:

معاون اقتصادی استانداری گلستان گفت : خدمات عمرانی در شهر و روستا با پرداخت مالیات میسر می ‎شود .

خدمات عمرانی در شهر و روستا با پرداخت مالیات میسر می ‎شود

به گزارش گلستان24،محمود ربیعی معاون اقتصادی استانداری گلستان در نشست با مدیر کل و معاونان اداره کل امور مالیاتی گلستان درباره اشاعه فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه گفت: در جامعه ما، مردم علاقه ‎‌ای برای پرداخت مالیات ندارند شاید مهمترین دلیل این امر، نداشتن آگاهی مردم نسبت به اجرای پروژه ‎‌هایی از محل پرداخت مالیات، است.

وی ادامه داد: باید به مردم گفته شود که انجام برخی پروژه‌ها از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده است در واقع زمانی که مردم آگاه باشند پولی که به عنوان مالیات پرداخت می ‎ کنند صرف ساخت مسجد یا خدمات عمرانی در سطح شهر و روستا می‌شود تمایل بیشتری برای پرداخت مالیات خواهند داشت.

ربیعی با تأکید بر شناسایی مشاغل جدید در جامعه گفت: شهر‌ها موجودات زنده هستند و روز به روز بعضی از شهر‌ها بزرگ و بعضی نیز پیر می ‎شوند در مشاغل نیز چنین چیزی وجود دارد در حالیکه ده‌ها مشاغل از بین می‌رود ده‌ها شغل جدید نیزایجاد می‌شود بنابراین باید در بخش کلان مدیریتی مشاغل جدید رصد شود چرا که گاهی درآمد برخی مشاغل جدید نجومی است، اما برای پراخت مالیات شناسایی نشده اند. 

وی افزود: هر چه اطلاعات ما دقیق ‎ تر، به روز‌تر و در مسیر زنده و پویا بودن اقتصاد پیش رود به سمت عدالت نیز نزدیک ‎‌تر خواهیم شد. 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار