معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری گلستان گفت: مجموع اعتبارات اشتغالزایی استان گلستان در بخش‌های مختلف در سال جاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص و به بانک‌های سطح استان ابلاغ شد.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی در استان

به گزارش گلستان24؛محمود ربیعی صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان کردکوی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین موضوع اقتصادی و اجتماعی کشور ایجاد اشتغال است, اظهار داشت: براساس آمار، شهرستان کردکوی با تحقق 71 درصد از سهمیه تعیین شده در سامانه رصد, بالاتر از میانگین تحقق سهمیه استان است.

وی سهمیه تحقق یافته سهمیه استانی اشتغال را بیش از 13 هزار شغل اعلام کرد و افزود: سهمیه اشتغال استان گلستان 19 هزار و 400 نفر بوده که در برش‌های شهرستانی، بخشی و سازمانی تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری گلستان ضمن قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده در شهرستان گفت: برای کاهش نرخ بیکاری در استان نیازمند اشتغالزایی بیش از آنچه که به عنوان سهمیه در نظر گرفته شده، هستیم.

ربیعی افزود: مجموع اعتبارات اشتغالزایی استان در بخش‌های مختلف در سال جاری  حدود 800 میلیارد تومان است که تاکنون 80 درصد آن تخصیص و به بانک‌های سطح استان ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری گلستان گفت: توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری‌های اشتغالزایی اولویت اول امروز تا 10 سال آینده کشور ایران است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل و همکاری بیشتر و بهتر بانک‌ها با کارگروه اشتغال و متقاضیان دریافت تسهیلات، گفت: در سند چشم‌انداز قانون برنامه ششم توسعه کشور دستیابی به بیکاری کمتر از 8.6 در دستور کار است, در حالی که نرخ بیکاری کشور 12.6 درصد و نرخ استان 12.7 درصد است.

ربیعی روند واگذاری تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های دارای توجیه فنی ‌اقتصادی در سطح استان را مطلوب ارزیابی کرد و در اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال مالی بتوانیم به اهداف از پیش تهیه شده دست یابیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار