معاون اقتصادی استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان سهم اشتغال استان را از اشتغال فراگیر کشور 19 هزار و 400 نفر اعلام کرد و گفت: در سال 1396 باید 971 هزار شغل در کشور ایجاد شود و هدفگذاری استان نیز 19 هزار و 400 نفر شغل خواهد بود که تاکنون 68 درصد آن به تعداد 13 هزار و 208 نفر محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.

ایجاد 13 هزار و 208 نفر شغل امسال در استان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندرگز، محمود ربیعی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بندرگز اقتصاد، تولید و اشتغال را مهم خواند و اظهار کرد: واژه‌های اشتغال، اقتصاد، تولید، تسهیلات و اعتبارات ... از موضوعات روز جامعه و در واقع جزو بحث‌های مهم روزمره دولتمردان و همه اقشار مختلف جامعه است.

 وی با بیان اینکه اقتصاد یک مفهوم کاملا اجتماعی و همواره  با نگاه خاص و جزو اولویت‌های اصلی بوده است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم شاخص‌های مثبت و بهتری در اقتصاد داشته باشیم و برای رفاه جامعه موفق‌تر عمل کنیم باید مجدانه و با انگیزه کافی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در راستای تحقق  مباحث اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است، تلاش کنیم.

ربیعی  از حمایت‌ها و تسهیلات بانکی و پولی دولت  سخن گفت و خاطرنشان کرد: حداقل سهم استان گلستان از اعتبارات تسهیلات بنگاه‌های خرد و کوچک، متوسط و بزرگ در بخش‌های مختلف روستایی، شهری، صنعتی، کشاورزی، تجارت، خدمات و گردشگری یک‌هزار و 700 میلیارد تومان است که تاکنون یک‌هزار و 500 میلیارد تومان  از این بخش در اختیار استان  قرار گرفت و معرف آن است که مشکل نقدینگی از بابت تزریق پولی و اعتباری برای بنگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

ربیعی در خصوص تسهیلات اعطایی سالجاری برای رفع موانع تولیداستان افزود : برای کمک به بخش تولید بیش از 275 میلیارد تومان، علاوه بر 700 میلیارد تومان سال 1395، برای ایجاد اشتغال بیشتر، رونق، کسب و کار بهتر و کاهش نرخ بیکاری تاکنون به واحدهای تولیدی تزریق شد.

وی سهم اشتغال استان را از اشتغال فراگیر کشور 19 هزار و 400  نفر اعلام کرد و گفت: در سال 1396 باید 971 هزار شغل در کشور ایجاد شود و هدفگذاری استان نیز 19 هزار و 400 نفر شغل خواهد بود که تاکنون 68 درصد آن به تعداد 13 هزار و 208 نفر محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی بهره‌وری و اثربخشی را در اشتغال، اقتصاد و تولید  مهم خواند و علم، برنامه، طرح، حرکت عقلایی و منطقی را لازمه اشتغال در اقتصاد دانست و گفت: اشتغال و اقتصاد و تولید فقط کار کردن نیست بلکه زنجیره منابع، تولید، بازاریابی و فروش آن باید کامل باشد و زمانی این امر محقق می‌شود که نگاه منطقی و منطقه‌ای و چند بخشی وجود داشته باشد.

ربیعی از میانگین اشتغال ایجادی حدود 65 درصد از 914 شغل تعهد شده شهرستان بندرگز خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان بندرگز به عنوان دروازه ورودی غرب استان، با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فروان، جنگل، سواحل و ...  مستعد هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری،کشاورزی، دامداری، شیلات، آبزیان و صنایع تبدیلی است.

ربیعی همچنین با اشاره به شرکت سرمایه‌گذاری آرمان طبیعت در ساحل بندرگز و پیگیری‌های مجدانه  استاندار و مدیران استانی و شهرستانی بر رفع موانع،  آغاز عملیات  این شرکت تا قبل از سال جدید و سرمایه‌گذاری بالغ بر 350 میلیارد تومان را برای توسعه و رونق فضای کسب و کار و همچنین اشتغال حداقل یک‌هزار و 200 نفر در شهرستان فرصت بسیار خوب بیان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان بر برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی،کارگروه اشتغال و تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌ها به صورت مستمر تاکید کرد و از مدیران دستگاه‌ها خواست با همراهی و همدلی و برنامه‌ریزی‌های دقیق، شناسایی شرایط و مزیت‌ها و استعدادهای و اولویت شهرستان، بررسی مسائل و مشکلات و ارائه طرح‌های موجه و قابلیت سرمایه‌گذاری، زمینه‌های کار و اشتغال را برای جوانان این مرز و بوم و آینده‌سازان میهن اسلامی فراهم کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار