فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان مطرح کرد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان گفت: متاسفانه 85 درصد سربازانی که وارد پادگان‌ها می‌شوند حداقل یکبار سابقه مصرف مواد مخدر، سیگار و یا قلیان را تجربه کرده‌اند که این امر در کاهش آستانه تحمل، تغییر فتار سرباز و در نهایت وقوع جرم به ویژه ایراد ضرب و جرح عمدی موثر است.

تجربه مصرف مواد مخدر، سیگار و قلیان بین 85 درصد سربازان

به گزارش گلستان24،مهدی معمارباشی بعد از ظهر امروز در مجمع پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیرهای مسلح استان گلستان اظهار کرد: باید یک خسته نباشید ویژه گفت به همکاران سرافرازمان در نیروی انتظامی، بسیج و سپاه و همچنین برادران و عزیزانمان در وزارت اطلاعات که در اغتشاشات اخیر قاطعانه ایستادگی کرده و نظم و امنیت را در استان و شهرهای استان و نقاط کشور برقرار کردند.

وی ادامه داد: همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح ما در عرصه‌های مختلف ثابت شده و در اغتشاشات اخیر نیز این امر به وضوح دیده می‌شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان با اشاره به اهمیت توجه مدیران و فرماندهان نظامی به دوران خدمت سربازی و وضعیت سربازان در پادگان‌ها، خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم مخاطبان ما جوانانی هستند که برای گذراندن دوران کوتاهی وارد پادگان‌ها می‌شوند و ممکن است هرکدام از آنها قبل از ورود به پادگان‌ها با معضلات و آسیب‌های اجتماعی مختلفی روبرو شده باشند.

معمارباشی گفت: نقش فرماندهان و مدیران نظامی در رشد و تعالی سربازان و دوری آنها از هرگونه جرم و آسیب نقش مهم و تاثیرگذاری است.

وی افزود: تشکیل چهار کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف به ویژه موضوع جرم ایراد ضرب و جرح عمدی در قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان با هدف کاهش و پیشگیری از وقوع جرائم بین کارکنان به ویژه سربازان با جدیت دنبال و اجرایی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در حوزه پیشگیری و کاهش وقوع جرم ایراد ضرب و جرح عمدی، مسئله افزایش آستانه تحمل کارکنان بخصوص سربازان در مواقع بحرانی و خشم است.

معمارباشی بیان کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که امروزه بین سربازان وجود دارد این است که یک سرباز قبل از ورود به دوران مقدس سربازی در خانواده خود از یک رفاه کاملی برخوردار بوده که در دوران خدمت سربازی نمی‌تواند خود را با سختی‌ها و آموزش‌های نظامی هماهنگ کند.

وی گفت: این موضوع باعث می‌شود یک سرباز با تحمل کمترین سختی در کنار نداشتن آستانه تحمل بالا، برابر فرمانده و یا سربازان دیگر ایستادگی کرده و دچار یک خطای بزرگ شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان بیان کرد: اما از سوی دیگر بی‌عدالتی و تبعیض در واگذاری مسئولیت، اعمال تنبیهات نامناسب، عدم توجه به مشکلات فردی و خانوادگی سربازان، عدم اطلاع از سابقه خانوادگی و یا آسیب‌دیدگی اجتماعی فرد و عوامل مشابه دیگر باعث وقوع جرائمی می‌شود که به هیچ عنوان زیبنده کارکنان نیروهای مسلح نیست.

معمارباشی در پایان: متاسفانه 85 درصد سربازانی که وارد پادگان‌ها می‌شوند حداقل یکبار سابقه مصرف مواد مخدر، سیگار و یا قلیان را تجربه کرده‌اند که این امر در کاهش آستانه تحمل، تغییر فتار سرباز و در نهایت وقوع جرم به ویژه ایراد ضرب و جرح عمدی موثر است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار