مدیرکل ثبت احوال استان گلستان:

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: میانگین سن دوام زندگی در استان کمتر از 10 سال است و 62 درصد طلاق‌های ما در استان در 10 سال اول زندگی اتفاق می‌افتد.

اکثر طلاق های استان در 10 سال اول زندگی اتفاق می افتد

به گزارش گلستان24،حسین وفایی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال گلستان که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در 9 ماه امسال 31 هزار و 286 واقعه ولادت را در استان به ثبت رساندیم که بیش از یک درصد کاهش دارد و بیشترین افزایش را شهرستان علی‌آباد، کردکوی، گالیکش و گمیشان دارند و باقی شهرستان‌ها کاهش دارند که بیشترین افزایش ولادت مربوط به شهرستان کردکوی است.

وی ادامه داد: بیشترین ولادت در استان مربوط به شهرستان گنبدکاووس و کمترین ولادت مربوط به شهرستان بندرگز است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان خاطرنشان کرد: در بخش ولادت مقرر شده بود بیش از 99 درصد ولادت را در مهلت قانونی به ثبت برسانیم که نزدیک به 100 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است.

وفایی گفت: از ولادت‌های ثبت شده 16 هزار و پنج مورد مربوط به افراد ذکور بوده که 15 هزار و 281 مورد زن بوده و نرخ خام ولادت 21.9 است که نسبت به بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم.

وی تاکید کرد: در سال جاری 6 هزار و 573 واقعه وفات به ثبت رسیده که بیشترین وفات در گرگان و کمترین وفات در مراوه‌تپه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان تصریح کرد: وفات در سال جاری در استان بیش از 4 درصد افزایش داشته است.

وفایی بیان کرد: پنج علت مهم وفات در استان گلستان در سال گذشته و امسال بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، حوادث غیرعمدی و بیماری دستگاه تنفسی است.

وی افزود: بیشترین گروه سنی فوتی مربوط به 75 سال به بالاتر است و مقایسه‌ای که انجام شده در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و با توجه به پوشش بهداشتی در استان میزان فوت کودکان کمتر از یک سال در استان کاهش داشته و بیشترین فوت ما از 10 سال به بالاتر است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: جمعیت استان گلستان رو به پیری است و با توجه به ولادت و وفاتی که ثبت شده انتظار می‌رود افراد مسن ما در استان افزایش پیدا کند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای سال‌های آینده است.

وفایی بیان کرد: در تعداد ازدواج سال گذشته گرگان بیشترین و بندرگز کمترین ازدواج را داشته و تعداد ازدواج ثبت شده در سال جاری بیش از هفت درصد میزان ازدواج‌ها کاهش داشته که بیشترین افزایش مربوط به مراوه‌تپه و گالیکش است و در رامیان و علی‌آباد بیشترین کاهش ثبت ازدواج را داشته و جمعیت جوانان سن ازدواج در حال کاهش است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان تصریح کرد: میانگین سن دوام زندگی در استان کمتر از 10 سال است و 62 درصد طلاق‌های ما در استان در 10 سال اول زندگی اتفاق می‌افتد.

وفایی گفت: گرگان بیشترین طلاق ثبت شده در استان و مراوه‌تپه کمترین طلاق را در استان در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: گلستان رتبه بیستم طلاق کشور را دارد در سال گذشته داشته که در این سال بیشترین میزان عمومی طلاق مربوط به قم در جایگاه اول و سیستان و بلوچستان کمترین میزان عمومی طلاق در جایگاه آخر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با اشاره به اینکه به ازای هر پنج واقعه ولادت در گلستان یک وفات اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه امسال 784 هزار و 746 درخواست ثبت شد و 771 هزار و 240 کارت صادر شده که صدور کارت هوشمند ملی از زمان صدور درخواست 20 روز طول می‌کشد تا صادر شود.

وفایی گفت: رتبه استان گلستان در کارت هوشمند ملی رتبه ششم کشور است که نزدیک به 60 درصد جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: صدور 440 هزار کارت هوشمند ملی در تعهد استان گلستان بد که تا پایان سال نمی‌توانیم به این تعهد دست پیدا کنیم که برنامه داریم به طور متوسط ماهانه 50 هزار کارت درخواست بگیریم که پیش‌بینی می‌شود در دیماه به این 50 هزار درخواست برسیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار