فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس گفت: امسال جرائم اینترنتی در شهرستان گنبدکاووس ۲۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش جرائم اینترنتی در استان

به گزارش گلستان24،محمود علی‌فر ظهر امروز در جلسه کمیسون نظارت بر تخلفات اینترنتی این شهرستان با اشاره به افزایش 26 درصدی جرائم اینترنتی در گنبدکاووس، اظهار داشت: بیشتر این جرائم برداشت اینترنتی از حساب‌‎های بانکی، هتک حیثیت، انتشار تصاویر و کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است.

وی افزود: در مواقعی با افراد تماس گرفته می‌شود مبنی بر اینکه در مسابقه‌ و یا قرعه‌کشی برنده شده‌اند و با کشاندن صاحب حساب به پای عابر بانک به اطلاعات شخصی فرد دستبرد می‌زنند و در مواردی که مبلغی در حساب فرد نباشد از آن حساب به عنوان حساب واسطه استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس از بانکداران خواست تا با بررسی دقیق خروجی دستگاه‌های خودپرداز از نصب نبودن اسکیمر اطمینان حاصل کنند و با چسباندن هشدارهایی بر روی دستگاه از این‌گونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.

علی‌فر همچنین از شناسایی 26 کانال فعال درشهرستان خبر داد و گفت: با مدیران این کانال‌ها جلساتی برای پیشگیری از جرائم اینترنتی تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: اجرای 115 کلاس آگاه‌سازی در مدارس، 32 کلاس آموزشی در ادارات و مساجد، تکثیر 170 سی‌دی آموزشی، برپایی 7 نمایشگاه در مدارس و توزیع یک‌هزار و 720 بروشور در بین مردم از اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با جرائم اینترنتی در گنبدکاووس بوده است.

فرهاد شیبک معاون فرماندار ویژه گنبدکاووس هم گفت: اطلاعات در فضای مجازی به سرعت در حال رد و بدل شدن است و دستگاه‌های ذیربط از جمله مخابرات باید برای استفاده درست از این فناوری بسترسازی کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار