رییس اداره محیط زیست شهرستان های بندرترکمن و گُمیشان گفت: با همکاری محیطبانان و پرسنل پلیس اطلاعات و امنیت بندرترکمن یک شکارچی غیرمجاز در سواحل خزر در غرب استان گلستان دستگیر شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز در غرب گلستان

به گزارش گلستان 24،علی بیانی صبح سه شنبه، اظهار کرد: از این شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری تک لول، دو قطعه لاشه پرنده چنگر (پرلا) و 40 تیر کشف و ضبط و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان تحویل شد.
وی همچنین از تحویل یک قطعه باکلان (قره غاز)مصدوم از سوی مامورین انتظامی به این اداره خبر داد و افزود: پس از ثبت داده های مورفولوژیکی، تیمارداری و درمان؛ این پرنده در زیستگاه طبیعی خود رها می شود.
به گفته وی؛ فعالیت های مشترک محیط زیست با دریابانی، مرزبانی و انتظامی در حوزه مقابله با شکارچیان غیرمجاز تاکنون دستاوردهای خوبی داشته و به کاهش صید پرندگان کمک کرده است.
به گزارش ایرنا همه ساله و همزمان با مهاجرت پرندگان به منابع آبی و سواحل گلستان تعدادی از سودجویان و متخلفان مبادرت به شکار این گونه ها می کنند.
زیستگاه های آبی گُمیشان و بندرترکمن درغرب گلستان و کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر بفرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.
شهرستان های ترکمن و گمیشان هر یک با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت در غرب و شمال غرب استان گلستان واقع هستند./ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار