مدیرکل سابق حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: در بخش ادبیات دفاع مقدس موفقیت‌هایی خوبی در سال‌های گذشته در استان گلستان داشتیم و توانستیم ۵۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان چاپ کنیم و ۲۰ کتاب در دست چاپ داریم.

چاپ بیش از ۵۰ جلد کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان

به گزارش گلستان 24،عباس حسن‌نیا صبح امروز در آیین تودیع مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان اظهار داشت: بنیاد حفظ و آثار کاری زینب‌گونه دارد و از دستاوردهای بزرگانی که دفاع مقدس را آفریدند، صیانت می‌کند.

وی تصریح کرد: در استان گلستان همانند دیگر استان‌ها جامعه آمار زیادی از ایثارگران داریم و در استان 4 هزار شهید، 13 هزار و 450 جانباز، یک‌هزار و 171 آزاده و نزدیک به 30 هزار رزمنده داریم.

مدیر‌کل سابق حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گلستان ادامه داد: در بخش ادبیات موفقیت‌هایی خوبی در سال‌های گذشته در حفظ آثار داشتیم و توانستیم 50 کتاب چاپ کنیم و 20 کتاب در دست چاپ داریم.

حسن نیا تاکید کرد: 30 هزار رزمنده داریم و اگر از هر رزمنده یک کتاب داشته باشیم باید 30 هزار کتاب داشته باشیم و محتوای دفاع مقدس در استان بسیار زیاد است و این کار باید ادامه پیدا کند.

وی گفت: کارگاه‌های داستان و خاطره به ویژه با مدیریت جدید حوزه سینمایی و هنری به خوبی در استان دنبال شد و در سال 1396 نزدیک به 66 اثر داشتیم که به اندازه دوره 10 ساله قبلی ما بود. تشکیل کمیته استانی اسناد و مدارک را دنبال کردیم و در مراحل بعدی در یک نرم‌افزاری گردآوری می‌شود و در اختیار پژوهش قرار می‌گیرد.

حسن‌نیا با بیان اینکه در 38 دانشگاه و توسط 42 استاد درس دفاع مقدس تدریس می‌شود، افزود: خبرگزاری دفاع مقدس راه‌اندازی شد و بسیاری از اخبار در حوزه دفاع مقدس استان گلستان را به تهران ارسال می‌کند.

وی گفت: همایش‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس در سال‌های گذشته در استان برگزار شده و امور بانوان در این دوره تشکیل شد و جشنواره‌های صبر و مقاومت برگزار می‌شود. باغ موزه تهران در اختیار حفظ آثار قرار گرفته و اگر از استان گلستان به صورت گروهی درخواست دهد می‌توانیم با آنها همکاری کنیم.

حسن‌نیا به مرکز فرهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اشاره کرد و افزود: برای حفظ مرکز فرهنگی در استان دوستان ما تلاش کردند تا در محل مناسبی این مرکز قرار گیرد. تپه نور‌الشهدا را در حال حاضر به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی می‌شناسیم و گرو‌ه‌های دانشجویی و دانش‌ آموزی می‌آیند و یک مرکز اصلی در نظر گرفته می‌شود.

مدیر‌کل سابق حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه مسئولیت شهدای گمنام با حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است، یادآور شد:  131 شهید گمنام در استان گلستان داریم که 21 مکان شهدای گمنام در استان ساخته شده و بقیه المان‌ها در حال ساخت است.

حسن‌نیا به نقش  لشکر 30 گرگان در دوان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش استان‌های شمالی در عملیات والفجر8 بسیار پررنگ است اما به نقش این لشکر در دوران دفاع مقدس کمتر توجه شده است. باید به تاریخ لشکر30 پیاده گرگان در 8 سال دفاع مقدس بیشتر بپردازیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار