مدیرکل حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: ساخت ساختمان پارک موزه دفاع مقدس به دلیل کمبود منابع متوقف شده است.

وقف ساخت پارک موزه دفاع مقدس گرگان به دلیل کمبود منابع

به گزارش گلستان24، عباس حسنی‎نیا صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان با بیان اینکه روح معنویت به هشت سال دفاع مقدس در ماه‎های گذشته به ویژه ماه مبارک رمضان در استان گلستان حاکم بوده، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان تپه نورالشهدا به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس فعالیت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ساخت ساختمان پارک موزه دفاع مقدس به دلیل کمبود منابع متوقف شده است، افزود: صحبت‎هایی با پیمانکار صورت گرفته که کار را ادامه دهد و امیدواریم تامین منابع باعث شود که کار با سرعت بیشتری پیش برود.

تدوین و مستندسازی آثار 60 ایثارگر و فرمانده هشت سال دفاع مقدس در گلستان

حسنی‎نیا با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان به دنبال تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است، بیان داشت: اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس تدوین و مستندسازی آثار 30 ایثارگر و فرمانده هشت سال دفاع مقدس را به 60 اثر افزایش داده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه در زمینه مستندسازی تجارب با ارزشی به دست آورده‎ایم، گفت: دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و استخراج داده‎های آن می‎تواند در نقش راه استان گلستان به کارگیری شود.

حسنی‎نیا با بیان اینکه گروه‎های آموزش دیده برای تدوین تاریخ شفاهی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس انتخاب کردیم، بیان داشت: یک گروه فعال در این بخش در استان گلستان در حال فعالیت است و دو گروه نیز آماده به کار هستند و اگر منابع تامین شود می‎توانیم از دو گروه دیگر در این راستا استفاده کنیم.

وی خاطرات هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: در تدوین تاریخ شفاهی بعد از پیاده‎سازی و ویرایش متن نظرات کارشناسی نظامی بر آن اعمال می‎شود و در سازمان ادبیات و هنری دفاع مقدس با واقعیت مطابقت داده می‎شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس گلستان بیان داشت: ایثارگران شاخص و گمنام در استان گلستان به صورت گنجینه‎های پنهان در استان گلستان وجود دارند که اگر به آنها توجه نشود بر اثر گذشت زمان این تاریخ مغفول خواهد ماند و از دسترس نسل‎های کنونی و آینده خارج می‎شود.

/عدالت خواهان

ارسال نظر

آخرین اخبار