استاندار گلستان با اشاره به وضعیت کنونی باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: تا پایان سال مالی عمرانی ۶ ماه زمان داریم و باید تلاش کنیم در این مدت حداقل ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به این طرح با توجه به سهم دستگاه‌ها تعیین شود.

اختصاص 2 و نیم میلیارد توامن اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌ها و نقش موثر مردم در موضوعات فرهنگی، اعتقاد و مذهبی اظهار داشت: در مراسم اربعین گلستان یکی از بهترین استان‌ها بود که با یک تا دو میلیارد تومان هزینه‌ای که صورت گرفت بهترین موکب‌ها را برپا کرد. در موضوعات زکات هم با اینکه در جامعه برخی از مسائل دینی نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده است، بازهم استان نخست در کشور هستیم.

وی با اشاره به کمک‌های مردم گلستان به مردم زلزله زده کرمانشاه گفت: در این حادثه گرچه استان معین کرمانشاه نبودیم اما در همان 4 روز نخست 20 تریلی کمک به این مناطق فرستادیم. در بحث اسکان موقت مردم 9 روستای زلزله زده کار به خوبی مدیریت شد و اکنون هم 35 کانکس اضافه ساخته و در استان داریم که می‌توانیم در صورت نیاز به مناطق زلزله زده بفرستیم.

هاشمی با بیان اینکه این استان توان انجام اقدامات بزرگ را دارد، افزود: حق استان این نیست که در برخی مسائل مشارکتی شرایطش این‌گونه باشد.

وی ادامه داد: امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم اما تهدیدها هیچ‌گاه علیه کشور و ملت ما کاهش نیافته است. مقام معظم رهبری هم در بیانات اخیرشان به این مسئله اشاره کردند که ما بحران‌های زیادی را پشت سرگذاشته‌ایم.

استاندار گلستان اظهار داشت: دشمنان هر غلطی که خواستند، کردند اما به نتیجه نرسیدند. اما امروز هم این‌گونه نیست که فکر کنیم که همه چیز تمام شده و آرام بنشینیم بلکه هنوز خیلی ها منتظر هستند تا در حوزه ارزش ها به ما آسیب بزنند.

وی به وضعیت کنونی باغ موزه دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: 23 دستگاه در این مسئله نقش دارند که حتما باید بخشی از کار را برعهده بگیرند و صرفا حضور خالی نمی‌تواند مشکل ما را برطرف کند.

هاشمی با بیان اینکه باید در حوزه بیدار کردن مردم و جلب مشارکت آن ها همه دست به دست هم دهیم، اظهارداشت: تصور می‌کنم اگر تا به حال این پروژه در استان به اتمام نرسیده به علت نبود اراده نیست بلکه به علت عدم سازماندهی مناسب است.

وی گفت: امسال زمان کار را از دست دادیم اما هنوز تا پایان سال مالی عمرانی 6 ماه زمان داریم و باید تلاش کنیم در این مدت حداقل 2 تا 2.5 میلیارد تومان اعتبار به این طرح با توجه به سهم  دستگاه‌ها تعیین شود تا بتوانیم در سال‌های 97 و 98 سالانه 3 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر بگیریم.

استاندار گلستان اظهارداشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در قالب سازماندهی جدید امور را پیش ببرد و برای همین در گام نخست باید کمیته فرعی 5 نفره ذیل شورای هماهنگی ایجاد و نسبت به تعیین سهم دستگاه‌ها اقدام کند.

وی از سازمان برنامه و بودجه استان گلستانهم خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن حدود 500 میلیون تومان به این پروژه تزریق کند.

هاشمی با اشاره به بحث تاریخ شفاهی دفاع مقدس هم اظهار داشت: حفظ آثار باید از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند فرهنگ و ارشاداسلامی و دانشگاه‌ها در زمینه محتوایی و کیفی‌سازی استفاده کند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار