استاندار گلستان از اجرای دو طرح گلخانه تولید بذر هیبریدی و گردشگری ساحلی در استان خبر داد و گفت: گلستان انگیزه و رغبت لازم برای حضور سرمایه گذاران را در استان دارد و در این راستا مشکلات مربوط به مجوزها رفع می شود.

گلستان راغب به اجرای طرح گردشگری ساحل بندرگز

به گزارش گلستان 24،در این پیوند سید مناف هاشمی در نشستی با سرمایه گذاران احداث گلخانه تولید بذر هیبریدی خوجملی در شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان اظهار کرد: با توجه به رفع تمامی مسائل پیشین عملیات اجرایی این پروژه با سرمایه گذاری 184 میلیارد تومان در دهه فجر امسال آغاز می شود.
وی با قدر دانی از حضور سرمایه گذاران حوزه کشاورزی در استان و تشکر از تمامی دستگاههایی که در صدور مجوز های لازم برای این پروژه همکاری داشته اند، اظهار امیدواری کرد تا این پروژه که با سرمایه گذاری 40 درصدی خارجی به میزان 36 میلیون یورو در 3 سال اجرایی خواهد شد بتواند زمینه ارتقا تولید و اشتغال را فراهم نماید. 
استاندار گلستان افزود : با اجرای این پروژه 10 درصد از نیاز کشور به بذر هیبریدی که اینک تمام آن از خارج وارد می شود، مرتفع شده و 175 شغل مستقیم و 700 شغل غیر مستقیم از طریق آن ایجاد خواهد شد.
وی یادآور شد: این طرح قابلیت استفاده 126 میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی را دارد ،اما سرمایه گذاران اعلام کرده اند که تلاش دارند بدون اتکا به این منابع و تنها از طریق سرمایه گذاری خارجی کار را پیگیری کنند.
براساس اعلام استانداری گلستان در این نشست هماهنگی مرداد هاشمیون نماینده شرکت سرمایه گذار نیز اظهار امیدواری کرد با همکاری مدیران و مسئولان گلستانی بتوان آینده ای روشن را در افق صنایع کشاورزی استان و کشور ترسیم نمود.
جهانگیر عرب از دست اندرکاران این طرح نیز در معرفی طرح مشترک تولید بذر هیبریدی در خوجملی شهرستان گنبد کاووس گفت: این طرح در عرض 3 سال اجرایی می شود و هدف آن تامین امنیت غذایی ، گسترش صادرات ، تولید محصولات و کاهش وابستگی است و بسیاری از اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند.
وی ادامه داد: دوره بازگشت سرمایه این طرح پس از بهره برداری 3 ساله است و 40 درصد تجهیزات این گلخانه از محصولات داخلی و نتیجه آن پس از بهره برداری کامل تولید محصول و صدور دانش فنی است.
این طرح پیش از گلستان مقرر شده بود در ورامین استان تهران اجرا شود که با پیگیری مسئولان گلستانی در این استان اجرا می شود.

** گلستان راغب به اجرای طرح گردشگری ساحل بندرگز
استاندار گلستان در نشستی با حضور سرمایه گذاران عمانی شرکت آرمان طبیعت که طرح گردشگری ساحل بندرگز را اجرا می کند نیز گفت: 3 مساله محیط زیست، تحویل سند و بنادر و دریانوردی موانع پیش روی آغاز به کار سرمایه گذاران خارجی بوده که دو موضوع رفع و تحویل سند نیز با جلسه هفته آینده هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن حل خواهد شد.
هاشمی اظهارکرد: گلستان انگیزه و رغبت لازم جهت حضور سرمایه گاران خارجی در این استان را دارد و در این راستا مشکلات مربوط به مجوزهای محیط زیستی این پروژه و همچنین مشکلی که با سازمان بنادر و دریانوردی داشته حل شده است.
وی افزود: سرمایه گذاران عمانی گلستان را برای سرمایه گذاری برگزیده و تلاش می کنیم که زیرساخت های لازم را برای آنان فراهم آوریم.
استاندار گلستان با اشاره به جلسه هفته آینده هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: صدور مجوز برای اراضی بالای 3 هکتار باید در این نشست تعیین تکلیف شود وامیدواریم که با تصمیم این کمیسیون در اواخر دهه مبارک فجر شاهد آغاز رسمی عملیات اجرایی این پروژه گردشگری در سطح 52 هکتار اراضی ساحل بندرگز واقع در غرب استان باشیم.
نماینده سرمایه گذاران عمانی نیز با اشاره به طولانی شدن اجرای این طرح گفت: با تحقق این مسائل و رفع موانع و مشکلات مربوط به زیر ساخت های پروژه، سرمایه گذاران عمانی راغب به اجرای هر چه سریعتر این طرح هستند.
شرکت سرمایه گذاری عمانی با عنوان آرمان طبیعت گرگان با سرمایه گذاری 350 میلیارد تومانی در زمینی به وسعت 52 هکتار در ساحل بندرگز مجموعه ای تفریحی ، گردشگری و توریستی را ایجاد خواهد کرد که پس از اجرایی شدن در 3 فاز اشتغال مستقیم و فعال 1500 نفر را فراهم خواهد آورد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار