رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاله:

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله با بیان اینکه کتابخوانی در جامعه گسترش یابد، گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه گسترش یابد

به گزارش گلستان 24،زینب سنچولی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه تقویت شود و در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی گام‌های موثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه کتابخوانی یک کار فصلی و دوره ای نیست، تصریح کرد: جدید ترین طرحی که در اتاق فکر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به آن پرداختیم این است که انشاالله در مدارس شهرستان کلاله یک طرح کلی را اجرایی کنیم و هر مدرسه‎ای برای هر مقطع تحصیلی خودش یک برنامه‌ای بگذارد و پدر و مادرها را به مدرسه یا محیط‌های مختلف بر اساس شرایط آب و هوایی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی دعوت کند و درحقیقت پدر و مادرها برای فرزندانشان در مدارس یا محیط‌هایی که در این راستا برنامه‌ریزی شده است اقدام به خواندن کتاب کنند.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله با اشاره به اینکه کتابخوانی همواره باید توسط افراد جامعه صورت گیرد، ابراز کرد: استارت این کار باید آغاز شود و ما تصمیم بر آن گرفتیم که استارت این کار را از سطح مدارس آغاز کنیم.

سنچولی توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه را بسیار حائز اهمیت برشمرد و ادامه داد: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید اتفاق بیافتد و قطعا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله در این راستا تلاش خواهد کرد تا کتابخوانی در این شهرستان رواج پیدا کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در یک هفته گذشته یکم بهمن‌ماه جاری کاری که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام دادیم این بود که پدر و مادرها به کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان آمدند و هر کدام از اولیا یک نقطه از مکانی را در کتابخانه کانون پرورش فکری انتخاب و به همراه فرزندشان شروع به خواندن کتاب کردند.

سنچولی خاطرنشان کرد: این اتفاق کوچکی که رخ داد بیانگر این است که ما می‌توانیم به صورت گسترده‌تر در تمامی مدارس این طرح را اجرایی کنیم به طوری که امیدواریم این طرح در مرحله استانی نیز به اجرا برسد.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله از اجرای ضبط نقالی، متون ادبیات کهن و اشعار کلاسیک توسط نوجوانان شهرستان کلاله در روز گذشته خبر داد.  

وی با بیان اینکه امیدواریم شهرستان کلاله به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود، خاطرنشان کرد: اگر شهر دیگری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود ناامید نخواهیم شد و باز هم این کار را ادامه خواهیم داد و ما هرگز دست از این کار نخواهیم کشید حتی اگر این اتفاق رخ ندهد بازهم ترویج فرهنگ کتابخوانی را گسترش خواهیم داد.   

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار