انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت که به مناسبت گرامی داشت سی نهمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 200 ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ادبی متنوع در شهرستان های تابعه استان برگزار می شود.

برگزاری ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان گلستان در دهه فجر

به گزارش گلستان24؛عبدالرحیم سیفی در نشست با گروه خبری فجر استان گلستان اظهار کرد: امسال ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ادبی این کمیته با شعار 'سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی' در مراکز فرهنگی و هنری کانون، مجتمع های فرهنگی کمیته امداد، مهدهای کودک، مدارس استثنایی و مراکز آموزشی استان برگزار می شود.
رییس کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر گلستان با اشاره به تقارن روزهای نخست دهه فجر امسال با ایام فاطمیه افزود: بخشی از برنامه ها متناسب با این ایام طراحی شده است که دیدار با فرزندان شهدای مدافع حرم، ساخت پنل شهدای پنج آذر، معرفی شخصیت حضرت زهرا ( س)، قصه گویی در تمامی مراکز با پرداختن به زندگی حضرت فاطمه ( س)، برپایی نمایشگاه کتاب از زندگی حضرت زهرا (س)، برپایی انجمن شعر، مسابقات حفظ و قرائت قرآن باعنوان آوای فرشتگان، نشست آموزشی فرزندپروری و همایش طرح نیک یاوران کوچک نماز از جمله برنامه های این کمیته است.
وی با تأکید بر ترویج ارزش های اسلامی، اخلاقی و انقلابی در برنامه های این کمیته ،گفت: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، امیدبخشی و نشاط آفرینی درجامعه، تقویت باورهای دینی و مذهبی، معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، افزایش مسئولیت پذیری کودکان و نوجوانان از اهداف برنامه های این کمیته درایام فجر انقلاب اسلامی است.
سیفی گفت: تلاش می شود تا به شکل هنرمندانه و مخاطب پسند پیام های انقلاب اسلامی انتقال یابد، شعورآفرینی در کنار شورآفرینی و بازگویی هنرمندانه دیدگاه های امام خمینی (ره)،انقلاب و مقام معظم رهبری درباره کودکان از جمله رویکردهای اصلی برنامه های این ایام است. 
به گفته وی؛ امسال برنامه هایی برای کودکان بیمار، کودکان کار و خیابانی، کودکان با نیازهای ویژه، مددجویان کانون اصلاح و تربیت، کودکان مناطق مرزی و حاشیه شهر و مناطق روستایی اجرا می شود.
وی پرده خوانی انقلاب در مراسم 12 بهمن، جشنواره ' کودکی با من باش' شامل ضرب المثل ها، لالایی ها و ساخت عروسک های محلی، افتتاح دومین سینمای کودک در گنبدکاووس و نشست مشاورین نوجوان از دیگر برنامه های این مناسبت است.
مدیرکل کانون گلستان اضافه کرد: آئین پایانی جشنواره شیرین سخنان ( نقالی و پرده خوانی حماسی)، برنامه ' دو پنجره' با حضور شهرام شفیعی نویسنده کشوری، جشنواره طنز ' قند و نمک' با حضور یک طنزپرداز کشور، دیدار با فرزندان شهدای مدافع حرم و شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه دست ساخته های اعضا و مربیان از دیگر برنامه های این ایام است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار