مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

نفرات برتر جشنواره قصه‌گویی کودکان و نوجوانان گلستان معرفی شدند

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در مراسم پایانی نوزهمین جشنواره قصه‌گویی، از قصه به عنوان واسطه تربیتی نام برده و اظهار داشت: با وجود پیشرفت تکنولوژی هنوز هم زبان ساده قصه نقش بسیار مهمی در آموزش و پرورش کودکان دارد.

نفرات برتر جشنواره قصه‌گویی کودکان و نوجوانان گلستان معرفی شدند

وی با بیان اینکه قصه‌گویی هیچ‌گاه تاریخ مصرف ندارد بر نقش قصه‌گویی در انتقال ارزش‌های اخلاقی و پیام‌های تربیتی تاکید کرد و افزود: پایداری و شجاعت، نوع دوستی و کمک به دیگران، گذشت و فداکاری، مهربانی و صداقت از ارزش‌هایی هستند که هسته مرکزی بسیاری از قصه‌ها را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، قصه‌گو را یکی از ارکان اصلی قصه‌گویی دانست و تصریح کرد: قصه‌گو با قصه‌هایش کودکان را با فرهنگ ملی و ایرانی آشنا ساخته و ضمن همراه ساختن آن‌ها، بسیاری از پیام‌های تربیتی را به شکل غیرمستقیم به کودکان منتقل می‌کند.

منصور آق دبیر اجرایی جشنواره نیز اظهار داشت: در مجموع 78 قصه‌گو با 82 قصه در این جشنواره شرکت کردند که با داوری اولیه از روی لوح فشرده، تعداد 23 قصه‌گو به مرحله استانی راه یافتند.

وی گفت: در این دوره با برپایی جشن قصه گویی در مراکز، جشنواره حوزه‌ای در 2 منطقه برگزار شد.

هم چنین در جریان برگزاری مرحله استانی، نشست تخصصی قصه گویی با حضور یکی از اساتید دانشگاهی گرگان و مربیان و علاقمندان قصه‌گویی در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره قصه گویی استان گلستان درباره قصه گویان برتر استانی هم گفت: بر اساس نظر داوران جشنواره مرکب از شهروز بائی و لیلا مهشاد کارشناسان فرهنگی و ادبی و قدسی براتی قصه گویان برتر گلستان، اکرم برزمینی مربی فرهنگی دلند، زهرا ترک مربی فرهنگی آزادشهر و محدثه حسینی مربی پاسخگوی ادبی استان در بخش مربیان، زکیه مهاجر وطن از دلند و سحر علیمردانی از گرگان در بخش آزاد و فاطمه یوبی و سیده کوثر حسینی از مرکز مینودشت در بخش نوجوان به عنوان برگزیده معرفی شدند.

گفتنی است در این جشنواره از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی و از همه راه یافتگان به مرحله استانی و عوامل اجرائی با اهدای لوح و هدایای غیرنقدی تجلیل شد.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار