مدیرکل کمیته امداد:

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که کشاورزان این استان توانایی پرداخت یکهزار میلیارد ریال زکات از بابت برداشت محصول گندم و جو را در هر سال زراعی دارند.

ایجاد2200 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

به گزارش گلستان24؛امان الله حسین پور در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای استان سهمیه جمع آوری 260 میلیارد ریال زکات در نظر گرفته شده درحالی که از ابتدای امسال تاکنون 300 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.
وی به هزینه کرد زکات جمع آوری شده در استان اشاره کرد و افزود: طبق قانون 40 درصد زکات جمع آوری شده در بخش عمرانی و 60 درصد در بخش حمایتی هزینه می شود که در استان با توجه به نیازها به 20 درصد در بخش عمرانی و 80 درصد در حوزه حمایتی تغییر یافته است.
به گفته وی؛ کمک تشویقی دولت در بخش زکات نیز پس از دریافت ،طبق این رویکرد و متناسب با نیاز جامعه هدف هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد: دولت سال قبل 9 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک تشویقی بابت زکات جمع آوری شده پرداخت کرد.
طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان، این استان دارای افزون بر 620 هزار هکتار زمین کشاورزی است که هر ساله بین 450 تا 480 هزار هکتار آن به کشت گندم اختصاص دارد، گلستان پس از خوزستان مقام دوم برداشت این محصول را در کشور دارد.

* ایجاد2200 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که از ابتدای امسال دو هزار و 200 فرصت شغلی جدید برای مددجویان واجد شرایط این نهاد در استان با هزینه کرد 380 میلیارد ریال ایجاد شد.
وی؛ اعتبارات امسال کمیته امداد گلستان برای ایجاد فرصت شغلی را 900میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به رشد 135 درصدی جذب تسهیلات سال قبل، اعتبارات امسال افزون بر سه برابر شده است.
به گفته وی؛ سال قبل 270 میلیارد ریال وام قرض الحسنه پیش بینی شده بود و 80 میلیارد ریال وام از طریق صندوق ولایت امداد استان به مددجویان واجد شرایط در بخش ایجاد دو هزار و 700 شغل پرداخت شد و گلستان رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
حسین پور ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال مالی جاری، اعتبار در نظر گرفته شده برای اشتغال مددجویان این نهاد در استان جذب شود.
به گفته وی؛ طی دو سال اخیر 6 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد گلستان توانمند و از دریافت مستمری این نهاد خارج شده اند.
وی افزود: اکنون این نهاد در استان 50 هزار خانوار مستمری بگیر داشته و 10 هزار خانوار موردی را تحت حمایت دارد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار