مدیرعامل کانون حامیان بیماران صعب‌العلاج و سرطان گلستان:

مدیرعامل کانون حامیان بیماران صعب‌العلاج و سرطان گلستان گفت: اکنون ۱۰ هزار بیمار سرطانی در گلستان وجود دارد و هرساله دو هزار و ۵۰۰ نفر به تعداد مبتلایان اضافه می‌شود.

وجود ۱۰ هزار بیمار سرطانی در گلستان

به گزارش گلستان24؛ عبدالرحیم حزینی، در نخستین همایش شفا یافتگان مبتلابه سرطان اظهار کرد: نباید به سرطان به‌عنوان یک بیماری نا علاج نگاه کرد باید تفکرمان به این‌گونه باشد که سرطان هم مانند دیگر مشکلات زندگی پیش می‌آید.

وی با اشاره به اینکه درمان به‌تنهایی برای بیمار کافی نیست، افزود: نباید اجازه دهیم بیمار در طول درمان تنها بماند، اگر همه دست‌به‌دست هم دهیم زمینه بهبود و شفا بهتر فراهم خواهد شد.

مدیرعامل کانون حامیان بیماران صعب‌العلاج و سرطان گلستان گفت: مسئولان مربوطه باید نگاه کامل و جامعی نسبت به بیماری سرطان داشته باشند اکنون فقط شیمی‌درمانی برای درمان بیماران سرطانی کافی نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طب تسکینی در برخی از استان‌های کشور در حال انجام است که این امر می‌تواند کمک بسیاری به بیمار کند.

حزینی اظهار کرد: سرطان درمان‌پذیر است و این بیماری نیاز دارد تا موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: اکنون ۱۰ هزار بیمار سرطانی در گلستان وجود دارند که هرساله دو هزار و ۵۰۰ نفر به  تعداد مبتلایان اضافه می‌شوند.

درمان بیماران سرطانی ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد

مدیرعامل کانون حامیان بیماران صعب‌العلاج و سرطان گلستان گفت: فردی که مبتلابه بیماری سرطان می‌شود بالغ‌بر ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد که با راه‌اندازی تیم طب تسکینی می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.

وی افزود: اکنون این کار در بسیاری از استان‌های کشور در حال انجام است که امید است در گلستان هم به‌زودی انجام شود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار