رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر از آغاز توزیع 22 هزار و 500 اصله نهال غیرمثمر در این شهرستان خبر داد

توزیع نهال های غیرمثمر از سوی منابع طبیعی آزادشهر

به گزارش گلستان24؛جلال عجم اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن فصل کاشت نهال و هفته منابع طبیعی این اداره توزیع 22500 نهال غیرمثمر را در سطح شهرستان آغاز نموده است.
عجم افزود: این نهال ها عمدتاً از انواع اکالیپتوس، صنوبر ،افرا پلت، سرو خمره‌ای ،چنار، داغداغان ،بروسیا، سرو نقره ای، اقاقیا و ون خیابانی است که به صورت رایگان در اختیار دوستداران طبیعت قرار می‌گیرد.
وی افزود: سال گذشته 12 هزار نهال به همین مناسبت تهیه و توزیع شد که با توجه به استقبال عمومی این میزان را به تقریبا 2 برابر افزایش دادیم.
عجم خاطر نشان کرد: این اداره در راستای اجرای پروژه ترسیب کربن باهدف ایجاد اشتغال ، توسعه فضای سبز، کاهش گازهای گلخانه ای و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی اقدام به نیازسنجی و بازدید از اراضی متقاضیان ساکن در روستاهای سیب چال، وامنان، کاشیدار، نراب، تیل آباد وخوش ییلاق نموده وتعداد 41 هزار اصله نهال مثمر ازگونه های گلابی، گیلاس، آلبالو، گردو، به و آلو را برای توزیع بین روستاییان این منطقه تهیه کرده است که بزودی بین متقاضیان توزیع می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان آزادشهر افزود: از کلیه متقاضیان دعوت می شود با مراجعه حضوری به این اداره واقع در خیابان شهید بهشتی نسبت به دریافت نهال غیر مثمر مورد نظر خود اقدام نمایند.
شهرستان آزاشهر با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است./ایرنا

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    کار خوبیه . انشاله ادامه داشته باشه

آخرین اخبار