خانم ابتکار در گرگان:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاری نشست گفتگوی ملی خانواده در 7 استان کشور خبر داد.

برگزاری نشست گفتگوی ملی خانواده در 7 استان

به گزارش گلستان24؛معصومه ابتکار عصر امروز در گرگان و در همایش گفتگوی ملی خانواده و نشست با سمن ها و احزاب استان گلستان گفت: به دنبال این هستیم که نگاه تخصصی به موضوع خانواده در استان‎ها با این نشست‎ها ایجاد کنیم.

خانم ابتکار افزود: سرمایه‎های اجتماعی را از مولفه‎های اصلی پیشرفت در دولت می‎دانیم و تحولات اجتماعی یکی از موضوعات اساسی پیشرفت در جوامع بشمار می‎رود.

وی با بیان اینکه در محیط زیست ظرفیت برای رشد سمنها از نظر کمی و کیفی فراهم است، یادآور شد: امروز هم‎افزایی سمن ها و تشکل های مدنی برای پیشبرد اهداف نظام انقلاب اسلامی حائز اهمیت است.

معاون رئیس جمهور برون سپاری و خصوصی سازی را یکی از سیاست‎های دولت دانست و افزود: توان‎افزایی سمن ها و تشکل‎های مردم نهاد یکی دیگر از رویکردهای دولت است.

خانم ابتکار به حضور و مشارکت سیاسی مردم در راستای تحقق اهداف کشور اشاره کرد و گفت: احزاب نباید فقط در حوزه انتخابات فعال باشند و باید در حوزه‎های اجتماعی ارتباط بیشتری بگیرند و شاخه‎های احزاب در امور اجتماعی یکی از کارکردهای مهم آنها بشمار می‎رود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، خانواده را یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی برشمرد که بلوغ فکری و اجتماعی جامعه را باعث می‎شود.

وی گفت: اقتصاد کشورها را خانواده سالم به حرکت در می‎آورد و کانون خانواده اهمیت زیادی دارد و توجه به خانواده در دنیا و ایران دنبال می‎شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه با انقلاب دجیتال نمی‎توان انتظار داشت که روابط بین خانواده‎ها و جوامع، مثل 10 سال گذشته باشد افزود: امروز بسیاری از گفت‎وگوها از طریق شبکه‎های اجتماعی انجام می‎شود و حتی پدرها و مادرها از طریق شبکه‎های اجتماعی با فرزندان صحبت می‎کنند.

به گفته خانم ابتکار؛ با شبکه های مجازی در 10 سال گذشته گفتگوی خانواده ایرانی با هم، از 2 ساعت به ٢٠ دقیقه در روز کاهش یافته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خانواده روستایی داریم که هنوز پیوستگی و شکل ارتباطی خود را حفظ کرده یادآور شد: در شهر و حاشیه شهرها روابط خانواده‎ها با از دست رفتن پدر خانواده از بین می‎رود.

خانم ابتکار با بیان اینکه در ایران به علت بافت سنتی، آسیب‎های به خانواده، آسیب‎های زیادی را به دنبال دارد افزود: جمعه هفته قبل همایش بین المللی برای احزاب برگزار شد و در آن جلسه، درباره گفت‎وگوی ملی خانواده به عنوان یک راهکار برای تفاهم بیشتر در خانواده صحبت کردم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خانواده برای جلوگیری از شکاف بین نسل‎های دهه 70 و 80 بسیار موثر است افزود: در 7 استان کشور نخستین جلسه گفت‎وگوی ملی خانواده را برگزار کردیم و به دنبال این هستیم که نگاه تخصصی به این موضوع در استان‎ها شکل بگیرد و گروه‎های مرجع مثل سمن‎ها مردم نهاد نقش موثری داشته باشند.

خانم ابتکار یادآور شد: فعالیت‎های ما در این نشست‎ها بیشتر بحث ملی رویکرد خانواده است و به دنبال این هستیم دیدگاه‎ها و نظرات تشکل‎های مردم‎ نهاد را بشنویم.

/صدا و سیما

ارسال نظر

آخرین اخبار