مدیر بنیادمسکن گلستان:

مدیر بنیادمسکن گلستان گفت: طرح هادی فاز یک در 144 روستای استان گلستان به طور کامل اجرا شده است و در مابقی روستاها نیز این کار به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

وجود یک هزار و 50 روستای کددار در سطح استان گلستان

به گزارش گلستان24؛یک هزار و 50 روستای کددار در سطح استان گلستان موجود است که از این تعداد 936 روستا دارای جمعیت بالای 20 هزار نفر است و دولت وظیفه خدمات رسانی به این روستاها را دارد و برای تمام این روستاهای کددار طرح هادی تصویب شده است.

برای آشنایی مخاطبان مصاحبه تفصیلی با محمدتقی زمانی‌نژاد مدیر بنیاد مسکن استان گلستان ترتیب دادیم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

مدیر بنیادمسکن گلستان گفت: طرح هادی فاز یک در 144 روستای استان گلستان به طور کامل اجرا شده است و در مابقی روستاها نیز این کار به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

*چند روستای کددار در سطح استان گلستان وجود دارد؟

زمانی‌نژاد: یک هزار و 50 روستای کددار در سطح استان گلستان موجود است از این تعداد 936 روستا دارای جمعیت بالای 20 هزار نفر است و دولت وظیفه خدمات رسانی به این روستاها را دارد و ما برای تمام این روستاهای کددار طرح تصویب کردیم و طرح هادی تصویب شده است.

*طرح هادی در چند روستای استان گلستان اجرایی شده است؟

زمانی‌نژاد: فاز یک طرح هادی در 144 روستا به طور کامل اجرا شده است و در مابقی روستاها نیز کار به صورت نیمه تمام باقی مانده است و به دلیل کمبود نقدینگی و تخصیص اعتبارات این وضعیت شکل گرفته است و یا بعضا مشکل تعریض محور دارند که به ندرت این امر پیش آمده است و بیش از 90 درصد روستاییان در این زمینه همکاری بسیار خوبی با بنیادمسکن دارند.

*اداره‌کل بنیاد مسکن استان گلستان در 9 ماهه نخست سال جاری چه فعالیت‌هایی را انجام داده است؟

زمانی‌نژاد: قریب به  260 روستا در راستای اجرای طرح هادی در دست اقدام داریم و بستگی به تخصیص اعتباری که به ما ارائه می‌دهند موظف هستیم اجرای طرح هادی را انجام دهیم.

با توجه به اینکه ما مشکل یارانه‌ای داریم آن دسته از روستاهایی که مشارکت و خودیاری انجام دهند و تقریبا 50 درصد خودیاری انجام دهند ما هم 50 درصد به آنها کمک‌رسانی می‌کنیم و در سال گذشته قریب به 62 کیلومتر در داخل بافت روستا برای روستاییان کار کردیم.

مسکن روستایی در دستور کار ما قرار دارد و هر ساله حدود 6 هزار الی 7 هزار مسکن روستایی را انجام می‌دهیم بانک‌ها در این زمینه بسیار همکاری کردند امیدواریم این همکاری همچنان ادامه پیدا کند.

در روستاهایی که مستعد توسعه هستند زمین واگذار می‌کنیم و طبق قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن زمین از منابع‌طبیعی دریافت می‌کنیم و به آن دسته از متقاضیانی که در آن روستا ساکن هستند ارائه می‌دهیم.

*تکنون چند سند روستایی و شهری در سطح استان گلستان صادر کردید؟

زمانی‌نژاد: در رابطه با صدور سند کارهای بسیار بزرگی در سطح استان گلستان صورت گرفته است تاکنون در گلستان قریب به 270 روستا را در قالب این طرح آوردیم و نزدیک به 91 هزار و 500 جلد سند روستایی صادر کردیم و 2 هزار و 500 جلد سند شهری در گلستان صادر کردیم.

از سه سال گذشته موظف شدیم برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جعیت همانند روستاها سند صادر کنیم مالکیت قریب به 600 روستا در استان گلستان مربوط به بنیادعلوی است و تعدادی از روستاها نیز اوقافی هستند که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای را در سال گذشته با بنیاد علوی منعقد کردیم که قرار شد تمامی روستاها را به ما ابلاغ کنند و ما برای آنها کار نقشه‌برداری و تشکیل پرونده را انجام دهیم و به اداره ثبت ارسال کنیم.

برای روستاهایی که تحت مالکیت بنیادعلوی هستند صدور مالکیت شود و برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که بیش از 60 سال سن دارند رایگان حساب شود و قرار شد بنیاد علوی زمین‌ها را برای مابقی افراد تا 50 درصد تخفیف دهند تا متقاضیان بتواننند سندها را اخذ کنند.

*تاکنون چند واحد مسکن مهر در شهرهای دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر تحویل داده شده است؟

زمانی‌نژاد: تاکنون قریب به 8 هزار و 900 واحد مسکن مهر در 17 شهر دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر تحویل داده شد و فقط در نگین شهر 57 واحد و در جلین 40 واحد به دلیل مشکل زیرساختی هنوز تحویل داده نشده است و امیدواریم تا پایان سال مشکل زیرساختی مسکن مهر این دو شهر استان مرتفع شود.

94 واحد مسکونی برای خانوارهایی که دو عضو معلول داشتند در استان گلستان آغاز کردیم و این کار با همکاری بنیاد مستضعفان، بهزیستی، راه و شهرسازی و بنیادمسکن انجام شد و قریب به 60 درصد این خانه‌ها ساخته شد و به متقاضیان تحویل داده شد.

129 خانوار دارای دو عضو معلول در روستاهای استان گلستان داشتیم که قریب به 80 درصد کارهای خانه این افراد انجام شد و قریب به 25 درصد کار خانه‌های این افراد باقی مانده است که در دست اقدام است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار