رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم در استان گلستان و ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه در بخش آب، دولت یارانه به کشاورزی استان گلستان اختصاص داده است.

۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم در استان گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر پیش از ظهر امروز درباره کشت و تولید محصولات کشاورزی در استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تولید محصولات کشاورزی رتبه های خوب و برتر در کشور را داریم که در تولید دانه‌های روغنی رتبه نخست و در تولید گندم رتبه دوم را کسب کرد.

وی افزود: در تولید پنبه و برنج رتبه سوم و در بیشتر محصولات رتبه‌های بالا را داریم که این از همت کشاورزان در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان در سال زراعی 95، 4 میلیون و 800 هزار تن تولید محصولات کشاورزی با ارزش 6 هزار  و 800 میلیارد تومان تولید داشته است.

‌مهاجر گفت: در بحث امنیت غذایی در اقتصاد مقاومتی برش‌هایی را برای استان در نظر گرفتتد که در کشت گندم در سطح 356 هزار هکتار با تولید یک میلیون و 300 هزارتن برای سال زراعی جدید در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: در استان گلستان 43 هزار تن تولید بذر داشتیم که در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در کشت کلزا نیز کشت 70 هزار هکتار دیده شده که تاکنون 83 هزار هکتار قرارداد کلزا با کشاورزان منعقد و 43 هزار هکتار کشت تاکنون انجام شده است.

مهاجر افزود: در تناوب کشت محصولاتی مانند باقلا و لوبیای سبز و غیره کشت می‌شود که این مهم برای ادامه کشت‌های بعدی لازم است.

وی اظهار داشت: 500 میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم در استان گلستان و 100 میلیارد تومان یارانه در بخش آب، دولت یارانه به کشاورزی استان گلستان اختصاص داده که با حمایت‌های بیشتر و سرمایه گذاری، در آینده به کشاورزانی مدرن دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه 16 هزار حلقه چاه آب در استان وجود دارد، گفت: امسال در 100 روز اخیر 106 کیلومتر آبیاری با لوله آب در استان گلستان انجام شد که برای صرفه‌جویی و بهر‌وری آب خیلی مفید است.

مهاجر اظهار کرد: همچنین 150 کیلومتر لایروبی کانال‌های انتقال آب در 100 روز اخیر در استان گلستان برای بهره‌وری آب انجام شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار