با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی؛

با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان، چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی استان گلستان و پنجاه و نهمین نمایشگاه فجر کشوری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.

افتتاح چهارمین جشنواره مد و لباس در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

به گزارش گلستان24؛ظهر یکشنبه، چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی استان گلستان و پنجاه و نهمین نمایشگاه فجر کشوری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه جمعی از هنرمندان و مسئولان استانی حضور داشتند.

رمضان یازرلو، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در حاشیه این افتتاحیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چهارمین جشنواره مد و لباس در گلستان را همزمان با ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در استان برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: تفاوت این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته این است که میزبانی آن را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی انجام می دهد.

یازرلو افزود: این نمایشگاه امسال در دو نقطه از استان، شهرستان رامیان و بندرگز، اجرا شود و آثار رسیده به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال ۶۰۰ اثر به دبیرخانه

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان گفت: بیش از ۶۰۰ اثر از طراحان استانی و ملی به دبیرخانه رسیده که کار داوری آن ها انجام می شود و برگزیدگان در روز ۱۸ بهمن که اختتامیه نمایشگاه است، تقدیر می شوند.

یازلو بیان کرد: تولیدکنندگان کشوری با برندهای ملی و تولیدکنندگان داخل استان در نمایشگاه حضور دارند و آثار و تولیدات خود را به نمایش می گذارند،  مردم می توانند با طرح هایی که شمایل ملی و از المان ملی و بومی استفاده شده و در دوخت آن ها هم المان های اسلامی رعایت شده، آشنا شوند.

یازرلو تصریح کرد: در داخل نمایشگاه ۲۰ غرفه وجود دارد که تعدادی از آن ها در اختیار دستگاه های دولتی است، دانشگاه ها، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفه ای گلستان در این نمایشگاه حضور دارند و دستاوردهای خود را در این حوزه ارائه می دهند.

وی ادامه داد: تعدادی از این غرفه ها هم در اختیار طراحان مد و پوشاک و همچنین منسوجات مربوط به حوزه پوشاک است.

گفتنی است که این جشنواره از یکشنبه (۱۵ بهمن) به مدت ۱۵ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برای عموم باز است وساعات بازدید هم از ۱۵ تا ۲۱ خواهد بود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار