مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفتن: تغییر نوع ساخت وساز در مناطق حاشیه‌ای گرگان، این نقاط را در مقابل حوادث طبیعی احتمالی آسیب‌پذیرتر کرده است.

تغییر نوع ساخت وساز در مناطق حاشیه‌ای گرگان را آسیب‌پذیرتر کرده است

به گزارش گلستان 24؛عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در جمع اعضای کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: نوع ساخت و ساز در مناطق حاشیه‌ای گرگان تغییر پیدا کرده و از سازه‌های سبک به سازه‌های سنگین تغییر ماهیت داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی روی یک دیوار آجری 15 یا 20 سانتی‌متری و یا آجر ایتال، سقف بتون بنا می‌کنند که این سازه سنگین جان ساکنان را بیش از پیش تهدید می‌کند.
چراغعلی خاطرنشان کرد: علاوه بر روند ساخت و ساز غیراصولی و غیرفنی، تراکم جمعیت در این محلات نیز بر باقی مصائب موجود افزوده و چه بسا 17 یا 18 نفر در یک زیربنای 110 متری زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه با تداوم این روند ناهنجار، نمی‌توان شرایط ایمنی برای این جامعه مهیا ساخت و ممکن است با یک زلزله احتمالی شاهد فاجعه‌ای باشیم که قابل جبران نیست.

*غیبت اعضای کارگروه هرگز قابل توجیه نیست
دبیر کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم نهاد مدیریت بحران استان گلستان در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه تشکل‌های مردم نهاد در فرآیند مدیریت بحران افزود: تمام تلاش این مجموعه بر آن است تا بتواند با توجه به ظرفیت قانونی موجود از توانمندی تشکل‌های مردمی استان در این عرصه بهره گیرد.
چراغعلی تصریح کرد: تشکل‌های مدنی استان با توجه به علاقه، استعداد و توانمندی‌هایی که دارند باید برای حضور در فرآیند مدیریت بحران ساماندهی شوند تا بتوانند نقشی فعال و موثر در این عرصه ایفاء کنند.
وی با انتقاد و گلایه از عدم حضور نمانیدگان برخی دستگاه‌های عضو کارگروه در این جلسه تصریح کرد: غیبت دستگاه‌ها در چنین جلسه مهمی اصلا توجیه ندارد و حتما موضوع غیبت‌‌ها را پیگیری می‌کنیم.
کارگروه تشکل‌ها مردم نهاد مدیریت بحران، از جمله کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران است که ریاست آن در استان‌ها بر عهده معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی  استاندار و دبیر آن مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار