رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: یکی از موضوعاتی که مردم انتظار دارند نسبت به حذف آن اقدام و نباید نسبت به آن مماشات شود «ویژه بینی» جایگاه مسوولان در برنامه‎ها و مراسم مردمی است.

حذف «تشریفات زائد و ویژه‎بینی» از برنامه‎های مردمی دهه فجر گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت‎الاسلام احمدرضا احمدی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: مردم انتظار دارند مسوولان را در کنار خود و در میان جمعیت ببینند و اینکه در مراسم مردمی انقلاب اسلامی جایگاهی ویژه برای مدیران و مسوولان دیده شود مورد قبول مردم نیست.

وی تصریح کرد: این مسئله که عامه تظاهرکنندگان در حال ایستاده و مدیران روی صندلی و در جایگاهی خاص بنشینند و همواره مجریان را نسبت به موضوع نهی کنند از مسوولانی که خود را خادم ملت می‎دانند مورد انتظار نیست.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: بعد از برچیده شدن حایل بین مردم و مسوولان در نماز جمعه، این بار مراسم پایانی باشکوه بیست دوم بهمن، جایگاه ویژه برای مدیران نخواهیم داشت و مسوولان از ابتدا تا انتهای مراسم در کنار مردم و در میان آحاد ولی نعمتان خود خواهند بود.

احمدی ابراز امیدواری کرد برای همیشه در مراسم مردمی «ویژه بینی» مسوولان پایان یابد که هم مرضی مردم و مدیران انقلابی و مورد رضایت الهی خواهد بود.

وی بیان کرد: متاسفانه در برخی از موارد حتی شاهد این بوده‎ایم که در جایگاه‎های ویژه مدیران هم برای مدیران طبقه‎بندی می‎شود و گاهی به دلخوری برخی از مدیران منجر می‎شود که این هم جلوه ناپسند و ناشایستی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: مراسماتی که جنبه مردمی دارد ویژه‎بینی بین عامه مردم مسوولان صحیح نیست و در این مراسم فرقی بین افراد نیست.

احمدی افزود: در سیره نبوی وارد شده است که پیامبر وقتی وارد مجلس می‎شدند بی‎تکلف بوده و هرگز برای خود جایگاه ویژه قائل نبود هرجا که خالی بود می‎نشستند و بالای مجلس و پایین مجلس برایشان مهم نبود به طوری همه مردم می‎دانستند که اول شخص جهان اسلام نسبت به محل نشستن خود بی‎تکلف بوده‎اند.

وی ادامه داد: در روایت آمده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله جای خاصی برای نشستن در نظر نمی‌گرفت، و سعی می‌کرد در پایین مجلس بنشیند، دوست نداشت در هنگام نشست و برخاست، کسی به احترام او برخیزد و در این رابطه فرمودند: «کسی که دوست دارد دیگران به احترام وی از جا برخیزد، جایگاهش آتش است».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: باحفظ احترام برای همه مدیران و مسوولان عزیز، جایگاه ویژه مدیران در همه برنامه‎های امسال بالاخص برنامه راهپیمایی بیست دوم بهمن حذف خواهد شد.

احمدی در تذکری به این نکته تاکید کرد: جایگاه تریبون سخنران همانند سال‎های قبل بدون تشریفات زائد برپاخواهد شد و مردم نسبت این جایگاه حساسیت ندارند و بلکه به لحاظ فنی لازم می‎دانند همچنان که برای سخنران مراسم، منبر را لازم می‎دانند اما جایگاه ویژه مدیران تدارک نخواهد شد.

وی در خصوص مسیر راهپیمایی یوم‎الله بیست دوم بهمن در مرکز استان گلستان گفت: مسیر راهپیمایی در گرگان از چهارراه میدان به سمت میدان شهرداری به طرف خیابان شهدا- چهارراه شهدا خواهد بود.

احمدی بیان کرد: در دیگر شهرستان‎های استان مبدا و مقصد راهپیمایی به عهده مسوولان آن شهرها است، ساعت راهپیمایی همزمان در سراسر استان از ساعت ۱۰ صبح تدارک دیده شده است.

وی گفت: تمامی مقدمات راهپیمایی اعم از امنیتی، توزیع ملزومات تبلیغی و فرهنگی، تامین صوت و شعار و قطعنامه پایانی و سخنرانی تدارک دیده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار