رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری، ۲۰ هزار فقره پرونده با تلاش های قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف استان سازش شد.

سازش ۲۰ هزار فقره پرونده با تلاش های قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف استان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان گلستان، احمد جعفری، رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان در جمع اعضا و دبیران شورای حل اختلاف مرکز استان از سازش بیش از 37 درصد پرونده های وارده از ابتدای سال جاری تاکنون در شوراهای حل اختلاف گلستان خبر داد.

 

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن نقش شوراها در کاهش پرونده ‌های ورودی به محاکم قضایی، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 72 هزار فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده که تا پایان دی ماه 72 هزار و 174 پرونده مختومه شده است.

 

جعفری افزود: با توجه به کثرت پروندهای وارده به شوراهای حل اختلاف، اعضا و دبیران باید نهایت امانتداری، دقت و سرعت را در رسیدگی ها اعمال کنند تا حق هیچ شخصی در این نهاد تضییع نشود.

 

وی، هماهنگی بین شوراهای حل اختلاف و دادگستری استان گلستان را تحسین کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف با رسیدگی به پرونده‌ها، درکاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری موثر هستند که در همین جهت با کاهش پرونده ورودی به دادسرا و دادگستری، می‌توان به پرونده‌های مانده سال‌های قبل رسیدگی نمود و آمار مختومه را افزایش داد که این حسن با وجود شوراهای حل اختلاف میسر است.

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: شهرستان های گرگان و داشلی برون به ترتیب بیشترین و کمترین میزان وارده و مختومه را درمدت زمان ذکر شده به خود اختصاص دادند.

 

جعفری در خصوص تعداد شعب شوراهای حل اختلاف استان گلستان، تصریح کرد: تعداد شعب شهری 109 شعبه و تعداد شعب روستائی 36 شعبه می‌باشد که با توجه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف شعب روستائی فقط به صلح و سازش می پردازند و در صدور رای دخالتی ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار