مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: با توجه به رخداد بیماری تب برفکی در استان های همجوار، جمعیت دامی این استان در معرض خطر هستند و باید امور پیشگیری و مراقبت‌های لازم با دقت بیشتری اعمال شود.

احتمال شیوع بیماری تب برفکی

به گزارش گلستان24؛محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در حاشیه بازدید از میدان دام گنبد کاووس گفت: دامداران، برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان موارد بهداشتی، قرنطینه‌ای دام‌ها و ضدعفونی جایگاه دام، نداشتن ارتباط و خرید دام از دیگر استان ها، تا اطلاع ثانوی و ممانعت از ورود و خروج به دامداری‌ها را جدی بگیرند.


وی ادامه داد: بیماری تب برفکی جزو بیماری‌های مشترک میان انسان و دام محسوب نمی‌شود، ولی شیوع این بیماری در سطح کشور و استان، خسارت‌های اقتصادی جبران ناپذیری را برای دامداران و استان به همراه خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: از خسارات این بیماری می‌توان به کاهش تولید شیر در گله‌های مبتلا، کاهش تولید گوشت و تلفات فراوان در دام‌های جوان اشاره کرد.

وفایی افزود: دامداران باید نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای را در واحد‌های دامداری خود به خصوص در زمان نقل و انتقال دام به استان‌های آلوده جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری در گله مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند. 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار