معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: باران های روز 25 بهمن ماه در گلستان مراتع تشنه شمال استان را نیز بعد از حدود 12ماه حکمرانی خشکسالی بر این مناطق، سیراب کرد.

باران، مراتع تشنه شمال گلستان را سیراب کرد

به گزارش گلستان24؛باران که از بامداد سه شنبه در مناطق مختلف گلستان آغاز شده بود تا شامگاه چهارشنبه در بیشتر شهرستانها و بویژه شرق و شمال استان ادامه داشت، این بارش ها در مناطق کوهستانی بیشتر به صورت برف بود.
عبدالرحیم لطفی روز پنجشنبه در گزارشی از وضعیت مراتع استان به ایرنا اعلام کرد: در راستای کاهش مشکلات خشکسالی امسال شش هزار و 550 هکتارعملیات احیایی شامل دو هزار و 100 هکتار بوته کاری، ایجاد هلالی های آبگیر در سطح 850 هکتار، سه هزار و 600 هکتار ذخیره نزولات و بذرپاشی در مراتع فقیر استان انجام شده است.
وی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در بخشی از مراتع خسارت دیده از خشکسالی به منظور بیابان زدایی و احیای مراتع با اعتبار 43 میلیارد ریال انجام شد که این روند توسط اداره کل با جذب اعتبارات ادامه دارد.
کاهش نزولات جوی و بحران خشکسالی از جمله بلایای طبیعی است که در چند سال اخیر گلستان و بویژه مناطق شمالی آن را تهدید می کند.
طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان 862 هزار و 825 هکتار مرتع وجود دارد که بیشتر این زمین ها در شمال و در همسایگی مرز ترکمنستان قرار دارد و عشایر اکراد خراسان و مرزنشینان ترکمن از این ظرفیت در دامپروری بهره می برند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار