رییس آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته با همکاری اداره کل نوسازی مدارس در ساخت فضاهای آموزشی جدید، در حال حاضر در گرگان 933 کلاس درس کمبود داریم.

کمبود کلاس درس در گرگان

به گزارش گلستان24؛نصراله کشیری در دیدار با عبدالرضا دادبود شهردار گرگان ضمن تبریک به انتصاب وی به سمت شهردار گرگان، یکی از دغدغه های مهم آموزش و پرورش را کمبود فضاهای آموزشی دانست و اظهار کرد: فضای آموزشی نسبت به میانگین استانی سهم گرگان 17 درصد است درحالیکه 25 درصد دانش آموزان استان در شهرستان گرگان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این درحالی است که تراکم دانش آموزی در استان 23 است ولی در شهرستان گرگان این تراکم 31/6 است.

رییس آموزش و پرورش گرگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 38 درصد از مدارس شهرستان به کمک خیرین مدرسه ساز ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

کشیری بیان کرد: امیدواریم بر اساس قانون شورای آموزش و پرورش بتوانیم با تعاملات مناسب و سازنده در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش در توسعه فضاهای آموزشی گامهای موثری را برداریم.

شهردار گرگان نیز در این دیدار گفت: کمک به آموزش و پرورش کمک به ارتقاء سطح فرهنگ شهرنشینی است. آموزش و پرورش واقعا از جایگاه مهمی برخوردار است و توجه به این حوزه اساس پیشرفت جامعه است.

عبدالرضا دادبود تصریح کرد: هرگونه اعتباری که از طریق نوسازی مدارس در جهت توسعه فضاهای آموزشی جذب شده باشد، شهرداری آمادگی لازم را به منظور تحقق آن در امر توسعه زیرساخت های فرهنگی و توسعه شهری دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ سازی، شهرسازی، معماری، ترافیک و غیره به درستی استفاده کنیم. شهرداری نیز در بحث آموزش فرهنگ شهرنشینی به کمک آموزش و پرورش نیازمند است.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار