مدیرکل آموزش و پرورش گلستان می‌گوید: متوسط زمان ارتباط بین اعضا خانواده در کشور ما نزدیک به ۱۷ دقیقه در طول شبانه روز است.

ارتباط اعضا خانواده‌ها در شبانه روز زیر 20 دقیقه است
به گزارش گلستان 24،محمدرضا وطنی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بندرگز گفت:آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام ماموریت در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست و ارتباط کم اعضا خانواده‌ها با هم خود دلیلی بر ایجاد این آسیب‌ها در جامعه است.

وی افزود: دانش آموزان نیاز به ارتباطات بیشتر با همسالان و بزرگتر‌ها دارند و ضروریست که دستگاه‌های مختلف با پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای و با برنامه ریزی مدون و مشترک در راستای پیشگیری و یا مقابله باآسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

وطنی اضافه کرد: برای پیشگیری جدی از آسیب‌های اجتماعی باید کار گروهی مرکب از خانواده، دانش آموز و معلم در مدرسه تشکیل شود و با بهره گیری از کارشناسان اجتماعی و روانشناسی در راستای مقابله با آسیب‌هایی مانند اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی از سوی دانش آموزان برنامه ریزی شود.

وی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم تا در ۲ برنامه ۵ ساله اهداف آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محقق شود و یا آسیب‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وطنی افزود: تقویت ایمان و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از برنامه‌هایی مانند برگزاری کلاس‌های ترجمه و تفسیر قرآن، برگزاری اردو‌های مذهبی و ورزشی و اردو‌های علمی و گردشگری بهترین راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز نیز در این نشست گفت: برای شناخت دقیق آسیب‌ها باید به صورت میدانی از نقاط آسیب پذیر یا آسیب دیده بازدید کرد و مطابق با مختصات آن برای برنامه ریزی مناسب و کاربردی اقدام کرد.

وی افزود: مشکلات در همه حوزه‌ها وجود دارد و نباید در برابر آسیب‌های اجتماعی تسلیم شد.

احمدی اضافه کرد: از آنجا که پرورش تمام سرمایه‌های اجتماعی مملکت در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد از این رو باید آسیب‌ها را شناسایی و برای مقابله با آن از تمامی ابزار‌ها و امکانات کشور بهره گرفت.

وی در ادامه گفت: دانش آموزان را باید با واقعیت‌های جامعه و حتی آسیب‌های واقعی که در جامعه وجود دارد آشنا کرد تا در مواجهه با آسیب‌ها خود را تسلیم نکنند.

احمدی در پایان افزود: بهسازی مدارس فرسوده و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین برنامه‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان بندرگز در دراز مدت است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار