معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان خبر داد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به حدود 65 هزار بی‌سواد مطلق در استان گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر استان گلستان به لحاظ رتبه سوادآموزی همواره حائز رتبه‌های برتر کشور بوده است و امیدواریم این روند با جدیت تمام ادامه داشته باشد.

وجود حدود 65 هزار بی‌سواد مطلق در گلستان

به گزارش گلستان24 ،‌ علی‌اصغر طهماسبی در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اصلی کشور، مسأله‌ای مهم برای نظام است و اگر بتوانیم زیرساخت‌های آنرا اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در فرهنگ ما توجه چندانی به پیشگیری نمی‌شود و زمانی که به مرحله درمان می‌رسیم صدها برابر هزینه می‌کنیم که این فرهنگ غلطی است و باید اصلاح شود.

طهماسبی افزود: اگر می‌بینیم که میزان امید به آینده در جوامع توسعه یافته چندین برابر جامعه ما است، دلیل آن زیربنا قرار دادن آموزش و پرورش می‌باشد.

جانشین شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با تمام توان و ظرفیت خود، با آموزش و پرورش همکاری کنند.

*شهرداری‌ها باید حق و حقوق آموزش و پرورش را بپردازند/ آموزش و پرورش باید همواره در اولویت تخصیص بودجه قرار داشته باشد

طهماسبی با اشاره به حدود 65 هزار بی‌سواد مطلق در استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر استان گلستان به لحاظ رتبه سوادآموزی همواره حائز رتبه‌های برتر کشور بوده است و امیدواریم این روند با جدیت تمام ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تمامی پیش دبستانی‌ها باید مجوز خود را از آموزش و پرورش بگیرند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید حق و حقوق آموزش و پرورش را بپردازند، دفتر شهری استانداری، فرمانداری‌ها، رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و اعضای شورای شهر، حتما این مهم را پیگیری و احقاق حق کنند.

طهماسبی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید همواره در اولویت تخصیص بودجه قرار داشته باشد، گفت: انشاالله در دولت دوازدهم بتوانیم مشکلات فرهنگیان عزیز و نظام آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار