امام‌جمعه گرگان:

امام‌جمعه گرگان گفت: با توجه به مشکلات و موضوعاتی که وجود دارد مردم می‌توانند نقد کنند که این موضوع هیچ ربطی به اصل نظام ندارد و نمی‌توان آن را زیر سؤال برد.

نقد در کشور نباید بهانه ای برای زیر سوال بردن اصل نظام شود

به گزارش گلستان24؛آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان گرگان با اشاره به خطبه ۱۸۱ نهج‌البلاغه، اظهار کرد: اگر موجودات و مخلوقات خدای متعال را تقسیم‌بندی کنیم به چهار دسته تقسیم می‌شوند که مراتب وجودی آن‌ها باهم متفاوت است.

وی بابیان اینکه یک سنگ کمترین بهره را از هستی بهره‌منداست، افزود: اگر این سنگ هزار سال بر یکجا باشد هیچ تغیری نخواهد کرد مگر عوامل خارجی بر آن وارد شود.

امام‌جمعه گرگان بابیان اینکه نباتات همچون درختان و گیاهان یک مرحله بالاتر هستند، گفت: گیاهان از نمو بهره‌مند هستند و رشد پیدا می‌کنند اما احساس و حرکت ندارند.

وی تصریح کرد: علاوه براین دو مرحله، حیوانات از وجود بالاتری برخوردار هستند چراکه احساس و حرکت‌دارند و زندگی آن‌ها از ضوابط برخوردار است.

آیت‌الله نور مفیدی مرحله بالاتر را انسان معرفی کرد و ادامه داد: انسان علاوه به این مراحل دارای تفکر است که دیگر موجودات از  آن برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه انسان بهره وجودی‌اش برتر و بالاتر از سایر موجودات است، افزود: مرتبه وجودی انسان حتی از ملائکه هم بالاتر است و خداوند آن‌ها را مأمور می‌کند تا در مقابل انسان سجده کنند، خداوند به انسان علم اسماء بخشیده است.

امام‌جمعه گرگان گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید خداوند با نور خود هر ظلمتی را از بین می‌برد و اگر این نور نباشد همه عالم از بین خواهد رفت.

انسان موجودی نامحدود است

وی بابیان اینکه به تعبیر اسلام انسان موجود نامحدودی است و تعالی آن حد ندارد، تصریح کرد: باید بدانیم که قدر و منزلت انسان ثروت، پول و مقام نیست بلکه ارزش انسان رسیدن به خداوند متعال است.

امام‌جمعه گرگان در خطبه دوم با اشاره به تشکیل پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیت مونیخ در آلمان، گفت: در این کنفرانس که به موضوع امنیت جهانی می پردازند نتانیاهو بر علیه ایران صحبت کرد.

وی افزود: ایشان در این کنفرانس معتقد بودند که ایران کشوری است که امنیت جهانی و حتی اروپا را به خطر انداخته و مشکلاتی برای منطقه ایجاد کرده است.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته هم شاهد بودیم که این شخص در سازمان ملل شروع به نقاشی کردن کرد، از این راه سعی داشت اعلام کند که ایران به دنبال ساخت بمب اتم است و این باعث شد تا مورد تمسخر دیگران قرار گیرد.

برخورد ظریف مدبرانه بود

وی افزود: در این برخورد ظریف وزیر امور خارجه ایران بسیار مدبرانه و منطقی هیچ اعتنای به سخنان این فرد نکرد چراکه معتقد بود در کنفرانس امنیت بین‌المللی باید به موضوعات و امنیت جهانی پرداخته شود و ایشان به نتانیاهو اعلام کردند که این مانند یک سیرک کاریکاتوری است.

امام‌جمعه گرگان در خصوص حادثه‌ای که در تهران اتفاق افتاد، گفت: در پی برخی از اتفاقات افرادی به دنبال این هستند با استفاده از فضای مجازی ذهن دیگران را خراب کنند و ایران را ناامن نشان دهند.

 وی افزود: در این اتفاق کسانی که خود را منتصب به قوم دراویشان می‌دانستند نیروهای انتظامی را تهدید کردند که در این میان عده‌ای هم از داخل و خارج به‌واسطه فضای مجازی تمام این طایفه در ایران را تحریک کردند.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: رهبر فرقه دراویشان در پیامی اعلام می‌کند افرادی که این کار را انجام دادند از قوم ما نیستند و این موضوع را رد می‌کند و معتقدند که این افراد از اراذل‌واوباش بودند.

وی تصریح کرد: امروز می‌طلبد تا مردم ما در اتفاقاتی که رخ می‌دهد کاملاً آگاه باشند و با بصیرت به آن بپردازند، عده‌ای این کار را انجام دادند که نباید به‌پای همه گذاشته شود.

امام‌جمعه گرگان گفت: کسانی که نشسته‌اند تا از کوچک‌ترین اتفاق در کشور رخ می‌دهد آن را بزرگ جلوه دهند، کور خوانده‌اند چراکه ایران کشور بسیار قوی و از نیروهای امنیتی آگاه برخوردار است.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس ایران در مقابل همه ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کرد و در آن زمان حتی از امکاناتی مانند سیم‌خاردار محروم بود اما امروز به‌جایی رسیده که باعث وحشت آمریکا و دیگر کشورهای ابرقدرت شده است.

آیت‌الله نور مفیدی بابیان اینکه مردم می‌توانند نقد کنند و این هیچ ربطی به‌نظام ندارد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات و موضوعاتی که وجود دارد مردم می‌توانند نقد کنند که این موضوع هیچ ربطی به اصل نظام ندارد و نمی‌توان آن را زیر سؤال برد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار