رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، گلستان خبر داد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از عرضه روزانه 60 تن تخم مرغ در گلستان خبر داد.

عرضه روزانه 60 تن تخم مرغ در گلستان

به گزارش گلستان24؛علی‌اصغر اصغری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت نابسامان مرغ و تخم مرغ در استان گلستان و نوسان شدید قیمت‌ها و نبود تخم مرغ در بازار و سوپر مارکت‌ها، بیان کرد: در مقطعی از زمان نبود تخم مرغ به دلیل بروز آنفولانزای مرغی در سطح کشور بود که در استان گلستان سعی شد موضوع مدیریت شود و مشکلی بوجود نیاید.

وی ادامه داد: از هفته گذشته روزانه 60 تن تخم مرغ در سطح شبکه توزیع، عرضه شد که از چهار روز گذشته که تخم مرغ با نرخ مصوب استانی در شبکه رسمی شروع شده شیب کاهش قیمت‌ها را شاهد هستیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: امیدواریم از اواسط هفته با توزیع کامل تخم مرغ، نرخ 6 هزار و 500 تومان را در کل استان شاهد باشیم.

اصغری گفت: تا به امروز سعی شده در هر شهرستان با محوریت جهاد کشاورزی، شبکه‌ها و مراکز رسمی عرضه تخم مرغ تغذیه شده و مراکز ساماندهی شده نیز به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: در مرکز استان نیز 13 واحد و مرکز عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب در نظر گرفته شده و در حال حاضر در استان 23 واحد تخم گذار روزانه 60 تن تولید تخم مرغ را انجام می‌دهند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توزیع این میزان تخم مرغ باید شاهد روند کاهشی قیمت و تنظیم بازار باشیم و با توجه به اینکه نمی‌توانیم از صادرات این محصول جلوگیری کنیم، سیاست بر این است که ابتدا نیاز استان تامین شده و مازاد آن به استان‌های دیگر صادر شود.

اصغری گفت: تقاضای ما از مردم این است که نسبت به رفتارهای مغایر قانون در واحدهای صنفی بی‌تفاوت نباشند و هرگونه تخلف را با سامانه تلفن گویای 124 در میان بگذارند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار