رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در راستای تنظیم بازار و تهیه میوه شب عید جزء نخستین استان‎هایی بودیم که به این مهم اقدام کردیم و در حال حاضر میوه شب عید را خریداری و در انبارها ذخیره کردیم.

ذخیره میوه و مایحتاج شب عید در استان گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران به وضعیت کشت پنبه در استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: استان گلستان را هنوز به عنوان سرزمین طلای سفید می‎شناسند، موسسه تحقیقات پنبه در صدد آن است که بذرهایی با دوره داشت کوتاه‎ مدت و مقاوم اصلاح کند و بر این اساس در طی 5 ماه گذشته 4 بذر با طول عمر 135 تا 140 روز اصلاح شد و تناژ این بذرها در هکتار بین 5 تا 7 تن است.

وی تصریح کرد: با استقبال خوب کشاورزان گلستانی در صدد هستیم که گسترش سطح کشت پنبه را در جنوب استان افزایش دهیم، در حال حاضر 7 کارخانه پنبه پاک‎کنی در استان فعالیت می‎کنند و با افزایش قیمت پنبه امید داریم بتوانیم این کارخانه‎ها را رونق ببخشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان کشاورزی را محور توسعه استان گلستان برشمرد و یادآور شد: در راستای تنظیم بازار و تهیه میوه شب عید جزء نخستین استان‎هایی بودیم که به این مهم اقدام کردیم و در حال حاضر میوه شب عید را خریداری و در انبارها ذخیره کردیم.

مهاجر یادآور شد: همچنین برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت سفید، 2 هزار و 500 تن مرغ خریداری شده و از نظر تهیه گوشت مرغ در استان مشکلی نداریم و برنج نیز خرید تضمینی انجام شده تا هم‎استانی‎ها در شب عید با مشکل رو‎به‎رو نشوند.

وی تاکید کرد: امسال سازمان جهادکشاورزی استان گلستان 92 میلیارد تومان در بحث آبیاری تحت فشار اعتبارداشت و 157 کیلومتر انتقال آب با لوله در بین اراضی کشاورزی با توجه به این اعتبارات انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: 500 تا 1200 هکتار در سال‎های گذشته زهکشی در استان گلستان اتفاق افتاده بود که این میزان در سال 1396 با جذب اعتبار 92 میلیارد تومانی به 47 هزار هکتار افزایش یافت.

مهاجر با بیان اینکه سیاست ما بر این است که جذب اعتبارات را از منابع ملی افزایش دهیم، یادآور شد: در سال زراعی گذشته 65 درصد پول گندمکاران گلستانی در ماه نخست تحویل، پرداخت شد، 25 درصد بعدی در طی 2.5 ماه پس از دریافت و مابقیه مطالبات کشاورزان پس از 4.5 ماه پس از دریافت در سیلوه‎ها پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بخشی از تخیر پرداخت مطالبات کشاورزان گلستانی به دلیل برداشت دیرهنگام گندم در منطقه کوهستانی است، یادآور شد: پرداخت مطالبات سویاکاران از آبان ماه آغاز و در 5 دی به اتمام رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه 95 درصد مطالبات پنبه‎کاران گلستانی پرداخت شده، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور شرایط خزانه به گونه‎ای نبود که به شکل همزمان مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

مهاجر در مورد قیمت تضیمنی خرید گندم از کشاورزان گفت: متاسفانه مجلس این مهم مصوب نشد و امید داریم زودتر اعلام شود که کشاورزان از دغدغه اعتبارات خرید گندم خارج شوند و شرایط پرداخت مطالبات کشاورزان نیز معین شود.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار