رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با یادآوری جان باختن 16 نفر در سوانح رانندگی نوروز 96 ،گفت: تامین امکانات و تجهیزات درمانی در کنار فرهنگ سازی و تاکید بر اجرای صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی در استان ضرورت دارد.

آمار بالای سوانح رانندگی و ضرورت تامین امکانات درمانی گلستان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا فاضل در این پیوند اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال 571 سانحه جاده ای و 444 تصادف درون شهری در گلستان رخ داد که آمار بالایی در حوزه حوادث رانندگی است.
وی افزود: مقایسه آمار فوت شدگان ناشی از حوادث در تعطیلات نوروز 96 در مقایسه با سال قبل آن بیانگر کاهش 27 درصدی جانباختگان دارد، اما باید با افزایش کیفیت خدمات و تجهیز بیشتر اماکن درمانی به امکانات مدرن تر در کنار توجه به آموزش و اجرای قوانین رانندگی برای کم شدن این سوانح باید تلاش کنیم.
دکتر فاضل بیان کرد: 23 درصد بیماران تصادفی منتقل شده به بیمارستان ها به دلیل جراحت شدید در 2 ساعت اول ورود به مراکز درمانی جان باخته اند اما امیدواریم با افزایش امکانات و تامین تجهیزات مدرن و روزآمد ، امکان بازگشت زودتر آسیب دیدگان به زندگی فراهم شود. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از آمادگی بخش های درمانی و بهداشتی استان خبر داد و گفت: مراکز درمانی گلستان آماده ارائه خدمات با تمام توان در تعطیلات نوروز سال 97 هستند و تلاش دارند که در کاهش آمار تلفات سوانح مختلف تاثیرگذار باشند.
وی ادامه داد: در نوروز 96 افزون بر 102 هزار بیمار به مراکز درمانی گلستان مراجعه کردند که 9 هزار و 300 نفر آنان در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.
فاضل اضافه کرد: همچنین در تعطیلات نوروز 96 در فاصله 25 اسفند 95 تا 15 فروردین سال جاری یکهزار و 773 نوزاد در بیمارستان های گلستان متولد شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اجرای طرح های نظارتی برای کنترل مراکز عرضه محصولات غذایی اظهار کرد: سال گذشته در ایام تعطیلات نوروزی، 24 هزار لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیراستاندارد کشف و معدوم و 95 واحد عرضه موادغذایی نیز تعطیل شد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند، این استان بین دو قطب زیارتی مشهد و گردشگری شمال کشور واقع بوده و در ایام تعطیلات نوروزی و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار