در نوروز 97

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: به مناسبت ایام تعطیلات فرارسیدن سال جدید 14 نورزگاه در استان گلستان دایر می‎شود.

14 نورزگاه در گلستان دایر می‎شود

به گزارش گلستان24؛ابراهیم کریمی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان، در خصوص اهم اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1397 در استان گلستان اظهار کرد: برپایی نوروزگاه امسال ابلاغیه کشوری است، سال گذشته در چهار شهرستان نوروزگاه داشتیم، امسال علاقه داریم نوروزگاه را در ۱۴ شهرستانِ استان گلستان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تاکنون شهرستان‌های آق قلا، اینچه برون، گرگان و گالیکش برای برپایی نوروگاه اعلام آمادگی کردند و تاکید ما این است سایر فرمانداران نیز هرچه زودتر برای ایجاد نوروزگاه اعلام آمادگی کنند تا مقدمات آن را در همه شهرستان‎ها فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: نوروزگاه از اول فروردین تا پایان تعطیلات نوروز دایر است و برنامه‎های شاد و متنوع تدارک دیده شده است، گلستان دومین استان به لحاظ نشاط اجتماعی در سطح کشور شناخته شده که برگزاری برنامه‎های شاد و مفرح در این مهم موثر بوده است.

کریمی همچنین از برنامه‎ریزی برای برگزاری 200 دوره آموزشی برای فعالان حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۴ حدود 304 هزار و 851 نفر اقامت کننده در استان داشتیم این رقم در سال 1395 به 524 هزار و 447 نفر رسید و در سال 1396 نیز یک میلیون و 30 هزار و 35 نفر اقامت در استان گلستان داشتند که در این زمینه 97 درصد رشد داشتیم.

وی میزان بازدید از مراکز تاریخی استان در سال 1394 را دو میلیون نفر اعلام کرد و افزود: در سال 1395 تعداد 2 میلیون و 400 هزار نفر از مراکز تاریخی دیدن کردند و در سال 1396 نیز 6 میلیون و یکصد هزار نفر از مراکز تاریخی استان گلستان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود بخشی از افزایش بازدیدها از مراکز تاریخی به خاطر شرایط اقلیمی و حضور هنرمندان استان در نمایشگاه‎ها بوده است گفت: تجمیع آمار خودروی ورودی به استان از چهار محور صورت می‌گیرد و در سال 1396 تعداد 601 هزار و 89 خودرو از مبادی ورودی از چهار محور وارد استان گلستان شدند.

وی از کاهش ۲۷ درصدی فوتی بر اثر تصادف در استان خبر داد و ابراز کرد: با وجود افزایش بازدید گردشگران این آمار یک نقطه قوت به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار