مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از توافق با بانک‌های استان برای دریافت آسان وام‌های مسکن روستایی و هموارتر شدن این راه برای متقاضیان خبر داد.

دریافت آسان تسهیلات مسکن روستایی در گلستان
به گزارش گلستان24؛محمد تقی زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت ۷ بانک عامل پرداخت این تسهیلات، قرار شد ساکنان شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن، گمیشان، آق قلا و مراوه تپه و همچنین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی استان، این تسهیلات با یک نفر ضامن بازاری دارای جواز کسب و یک نفر ضامن کشاورز یا دامدار دارای دفترچه کشاورزی یا دامداری پرداخت شود.

وی افزود: همچنین این تسهیلات برای سایر مناطق استان نیز به صورت یک نفر ضامن کارمند بدون الزام به نامه کسر از حقوق به همراه یک نفر ضامن بازاری دارای جواز کسب و یا کشاورز و دامدار دارای دفترچه کشاورزی یا دامداری پرداخت می‌شود.

زمانی نژاد اضافه کرد: در گذشته برخی از بانک‌ها، داشتن دو نفر ضامن کارمند رسمی با نامه کسر از حقوق برای پرداخت تسهیلات را الزامی می‌دانستند که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر برای ساخت واحد‌های مسکونی روستایی در مناطق محروم و مرزی و تخریب و درجا سازی مبلغ ۲۰ میلیون تومان و در سایر موارد مبلغ ۱۸ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

تسهیلات ساخت مسکن روستایی علاوه بر روستا‌ها به ساکنان شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز پرداخت می‌شود.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار