مسئول بسیج سازندگی سپاه‌نینوا استان گلستان گفت: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان گلستان به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی بسیج سازندگی استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن ملک‌حسینی ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین کارگاه نیمه‌صنعتی تولید پوشاک استان گلستان در گرگان اظهارداشت: طی سال‌های اخیر بسیج و سپاه در بخش‌های مختلف فعالیت‌های خوبی انجام دادند و در استان نیز از فعالیت‌های کلان و استراتژیک مانند سد نرماب و راه‌آهن اینچه‌برون گرفته تا ایجاد کارگاه‌های کوچک و تولیدات خانگی را به‌منظور حمایت از اقتصاد خرد و معیشت‌محور در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: از سال 92 تاکنون بسیج سازندگی استان بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد که در همین راستا 3 هزار عرصه و بیش از 5 هزار فرصت شغلی در استان گلستان ایجاد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان خاطرنشان کرد: هر چند با توجه به خلاهای موجود و مشکلات زیادی که در حوزه اشتغال وجود دارد، اشتغال ایجاد شده شاید خیلی قابل‌توجه نباشد با این حال می‌تواند مدل خوبی برای توسعه اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده است اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، محرومیت‌زدایی، اعزام نیروهای جهادی برای یاری‌رسانی به مردم مناطق محروم و البته اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خوبی در دست اجرا قرار دارد.

ملک حسینی ادامه داد: یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت از کارگاه‌های تولیدی از جمله خیاطی‌ها است که از سال گذشته تاکنون 10 واحد از این کارگاه‌های کوچک مورد حمایت قرار گرفتند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان گلستان وجود دارد و مشکل بیکاری که گریبان مردم را گرفته است، ایجاد اینگونه کارگاه‌ها می‌تواند در اشتغال اثرگذار باشد و نیاز است که مسئولان نیز برای توسعه این فعالیت‌ها برنامه‌های حمایتی داشته باشند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار