معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان:

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: اثرات سوء قاچاق کالا و ارز در کشور بیشتر از تحریم ها است.

اثرات سوء قاچاق کالا و ارز بیشتر از تحریم ها است

به گزارش گلستان24؛علی اصغر طهماسبی پیش از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از آثار برگزیده دانش آموزان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی که در کانون طه برگزار شد، اظهار کرد: اثرات سوء مصرف کالا و ارز در کشور بیشتر از تحریم ها است و اگر آمار آن را کاهش ندهیم سال‌های بعد با مشکلات زیادی در عرصه اشتغال و تولید مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید، قاچاق کالا و ارز در کشور، بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار بود که این رقم هم اکنون با کاهش ۵۶ درصدی به ۱۲ و نیم میلیارد دلار رسیده است.

طهماسبی ادامه داد: به رغم محدودیت‌های مالی دولت، اما همچنان این دولت در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال تلاش است و این تلاش زمانی نتیجه می‌دهد که همه مسئولان با یک نگرش واحد در این راستا قدم بردارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان تصریح کرد: چنانچه جلوی قاچاق کالا و ارز گرفته نشود تولید داخلی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و زمین‌گیر شدن تولیدات داخلی، بیکاری و آسیب های اجتماعی زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از دشمنان نظام با حربه قاچاق کالا و ارز به دنبال وابستگی کشور به بیگانگان هستند، افزود: چنانچه نیازمند استقلال کشور در عرصه های تولیدی و کاهش آسیب ها هستیم  راهی جز توجه و حمایت از تولید داخلی نداریم.

وی گفت: استفاده از کالای تولید داخلی زمانی همه گیر می‌شود که از کودکی فرهنگ استفاده از این کالا را در بین اقشار کم سن جامعه نهادینه کنیم.

طهماسبی با اشاره به اینکه گلستان در امر قاچاق کالا و ارز استان مبداء است نه مقصد، بیان کرد: بسیاری از کاهای قاچاق موجود در استان از دیگر استان‌ها از جمله مرکز کشور به این استان انجام می شود که نیاز به نظارت بیشتری از سوی مسئولان  این حوزه دارد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار