مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه در مجموع یک‌ هزار و ۶۶۲ مادر شهید در قید حیات در استان داریم گفت: خاطرات مادران شهدا در استان گلستان جمع‌آوری می‌شود.

جمع آوری خاطرات مادران شهدا در استان

به گزارش گلستان24؛علی‌اصغر فاضلی ظهر امروز در آیین غرس نهال توسط مادران شهدا در گرگان اظهار  داشت: بنیاد شهید از 22 بهمن تا 22 اسفند به مناسبت هفته شهید برنامه‌های متنوعی دارد و تجلیل و تقدیر از خانواده شهدا و همسران شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین هدف این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: در این ایام درصدد هستیم که ‌کل استان حال و هوای شهید و شهادت به خود بگیرد. باید ‌در این هفته بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم تا جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب را با آموزه‌های ایثار و شهادت آشنا کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان تاکید کرد: در سال گذشته 150 میلیون تومان برای جمع آوری تاریخ شفاهی جنگ اعتبار اختصاص دادیم و به همکاران در اجرای این طرح از روز نخست تاکید کردیم که مادران و والدین شهدا در اولویت باشند.

وی گفت: در یک سال گذشته 160 مادر شهید در استان گلستان فوت کردند، ‌گر چه مرگ دست خدا است و مادران شهدا در سنین فوتی هستند و باید از این گنجیه‌های گران بهای جامعه در تاریخ شفاهی شهدا بهره‌ جوییم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان افزود: بیشتر مادران شهید بالای 75 سال سن دارند و خاطرات مادران شهدا را باید در اولویت قرار دهیم. در مجموع یک‌ هزار و 662 مادر شهید در قید حیات در استان داریم.

فاضلی افزود: نگهداری و مرمت و بازسازی مزار شهدای گمنام با بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و مزار شهدای گمنام مربوط به ما نیست و آحاد مردم این تصور را دارند که مرمت آن‌ها با بنیاد شهید است.

وی اظهار کرد: تلاش داریم پارک سلامت را در زمینی به وسعت 4 تا 5 هکتار احداث کنیم تا در طول ماه‌های آینده درختکاری داشته باشیم و هر مادر شهید یک درخت بکارد و ثبت می‌کنیم تا یادگاری از مادران شهید داشته باشیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار